هواشناسی: دمای مرکز به 41 درجه می رسد

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بیشینه دمای تهران 41 درجه خواهد بود، گفت: از اوایل وقت چهارشنبه تا آدینه در بعضی نقاط شرق و مرکز کشور، بعلاوه نواحی مرکزی، باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

هواشناسی: دمای مرکز به 41 درجه می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ، صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: در دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و از سه شنبه تا آدینه هفته جاری دریای خزر مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا آدینه 18 تیر با شمالی شدن جریانات روی خزر در این نواحی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: از اوایل روز جهارشنبه 16 تا آدینه 18 تیر در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این شرایط روزهای پنجشنبه و آدینه هفته جاری در شمال شرق و بخش هایی از مرکز کشور در استان های سمنان، اصفهان و یزد بعلاوه در بخش هایی از جنوب غرب کشور پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی می افزاید: از فردا تا آدینه در سواحل خزر و اردبیل فرایند کاهشی دما را خواهیم داشت و در نیمه جنوبی کشور استقرار هوای گرم و افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

ضیائیان بیان نمود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 41 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش دما و رشد بیشینه دما در اغلب نقاط کشور افزایش مصرف حامل های انرژی (برق) و آب پیش بینی می گردد که ضرورت دارد، مدیریت مصرف انرژی در دستورکار باشد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3132

به "هواشناسی: دمای مرکز به 41 درجه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی: دمای مرکز به 41 درجه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید