فرصت جام دنیای برای بوشهری ها دربزرگترین رویداد ورزشی دنیا

به گزارش هدا بلاگ، برگزاری جام جهانی در کشوری در نزدیکی بوشهر فرصتی کم نظیر برای این استان است تا در ایام برگزاری جام جهانی، محصولات بومی و صنایع دستی استان در قطر عرضه گردد.

فرصت جام دنیای برای بوشهری ها دربزرگترین رویداد ورزشی دنیا

حدود یک ماه دیگر جام جهانی فوتبال به عنوان مهمترین یا حداقل یکی از مهمترین رویداد های ورزشی جهان در کشور قطر شروع خواهد شد.

تفاوت این جام جهانی برای ایرانی ها، برگزاری جام جهانی در نزدیک ترین فاصله با کشور ما است که البته این نزدیکی برای استان بوشهر خاص تر است چرا که بنادر استان بوشهر کمترین فاصله را بنادر کشور قطر دارند.

بندر دیر در جنوب استان بوشهر در فاصله 160 کیلومتری کشور قطر قرار گرفته است و این نزدیکی فرصت خوبی برای صادرات محصولات و تأمین احتیاج های کشور قطر به ویژه در ایام جام جهانی است.

طی سال های اخیر صادرات استان بوشهر به کشور قطر افزایش یافته است و انتظار می رود با تأمین شرایط مناسب و توسعه زیرساخت ها زمینه توسعه صادرات بیش از گذشته فراهم گردد.

علاوه بر تأمین کالا، برگزاری جام جهانی در کشور قطر این فرصت را برای استان بوشهر فراهم می نماید که بتواند میزبان بخشی از تماشاگران جام جهانی باشد؛ چه در ایام جام جهانی و چه در قبل و بعد از آن.

ارائه صنایع دستی و بعلاوه محصولات فراوریی استان بوشهر در کشور قطر احتیاجمند کوشش مسئولان است که باید این فرصت را برای فراوریکنندگان و بازرگانان استان فراهم سازند.

فرصت چندانی تا زمان برگزاری جام جهانی باقی نمانده و می طلبد که فراتر از برنامه ریزی ها برای استفاده ویژه از فرصت های ممتاز این رویداد کوشش گردد.

استفاده از فرصت حضور تماشاگران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عصر سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان گفت: به علت نزدیکی استان بوشهر با قطر و تعداد تماشاگرانی که در آن روز های بر گزاری مسابقات جام جهانی وارد کشور قطر می شوند، باید از این فرصت به خوبی استفاده گردد.

اسماعیل سجادی منش اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصمم است با جدیت از این فرصت برای جذب و حضور حداکثری گردشگران در غرفه های مربوط به استان بوشهر و حضور در دهکده کَتارا استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با تاکید بر مغتنم شمردن این فرصت، اضافه نمود: دهکده کتارا دفتر بسیاری از سازمان های قطری است که این سازمان ها، انجمن مهندسان قطری، انجمن هنر های زیبای قطر، مرکز هنر های تجسمی، انجمن عکاسی قطر، فرهنگسرای کودک، انجمن تئاتر و آموزشگاه موسیقی قطر و نمایشگاه کشور قطر است.

وی ادامه داد: این دهکده یک دهکده بکر و آماده برای حضور تجار و بازرگانان استان بوشهر است که هزینه حضور هر تاجر، در بازار دهکده کتارا 180 میلیون تومان محاسبه شده است.

عرضه محصولات بومی و صنایع دستی در قطر

سجادی منش اضافه نمود: این نمایشگاه فضای مناسبی برای حضور در دهکده فرهنگی و هنری است که به مدت 24 روز در اختیار ما گذاشته می گردد و به طور حتم از این فرصت برای ارائه محصولات غیر نفتی و صنایع دستی و دیگر محصولات استان بهره خواهیم برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر خاطر نشان کرد: دهکده کتارا دارای غرفه های نقره ای و طلایی 900 متر مربع برای استان بوشهر است.

وی اعلام کرد: این دهکده دارای یک تماشاخانه روباز، یک تالار اپرا، یک سینمای چند منظوره، یک تالار کنفرانس چند منظوره، ساحل زیبا، و نوعی بازار در کشور قطر برای فروش محصولات غیر نفتی است.

سجادی منش اظهار داشت: این دهکده فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات بویژه خرما و فرش و عبای دستباف بوشهری است که محصولات باید جوابگوی گردشگران به مدت 24 روز به مشتریان عرضه و در نظر گرفته گردد.

حضور فعالان مالی بوشهر در قطر

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: جام جهانی فوتبال فرصت خوبی برای استان بوشهر است که باید از این فرصت به برترین شکل استفاده کنیم.

خورشید گزدرازی اضافه نمود: در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به کانون صادرات کالا های غیرنفتی وجود دارد و با توجه به اقدامات و رایزنی های اجرا شده با اتاق بازرگانی قطر، شرایط برای حضور در نمایشگاه قطر و فروش کالا های غیر نفتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی بوشهر اهتمام ویژه ای نسبت به برطرف مسائل فعالان مالی استان برای حضور در قطر و فروش محصولات استانی برای حضور در نمایشگاه قطر دنبال شده است.

ایجاد غرفه های بوشهر در قطر

معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر نیز گفت: رونق صنعت گردشگری به صورت ویژه در دستور کار مدیریت ارشد استان بوشهر است.

علی باستین اضافه نمود: در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر صادرات غیر نفتی با توجه به اهمیت و نقش آن در پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری یکی از مباحث مهم در امسال است.

وی اضافه نمود: صادرات و فروش کالا های غیر نفتی با توجه به ظرفیت های استان بوشهر در زمینه صادرات صنایع دستی و گردشگری دارد به نوبه خود رونق بخش فراوری و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

باستین ادامه داد: رونق بخش صادرات غیر نفتی نشانگر در دستور کار است و حضور در نمایشگاه قطر و غرفه هایی که برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است باید به خوبی استفاده گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر تاکید نمود: با فعال بودن این بخش چرخه اشتغال هم تضمین می گردد.

منبع مهر

خبرنگاران بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3584

به "فرصت جام دنیای برای بوشهری ها دربزرگترین رویداد ورزشی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت جام دنیای برای بوشهری ها دربزرگترین رویداد ورزشی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید