رونمایی از دو موشک تازه سپاه با یک تکنولوژی ویژه، عکس

به گزارش هدا بلاگ، موشک قدیر و فتح با فناوری هوش مصنوعی، دو موشک نقطه زن یکی از نوع کروز دریایی و دیگری از خانواده بالستیک های تاکتیکی نقطه زن که قرار است خواب را به چشم دشمنان نمایند.

رونمایی از دو موشک تازه سپاه با یک تکنولوژی ویژه، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، امروز چهارشنبه 11 مرداد در رزمایش دریایی اقتدار برای اولین بار سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح 360 مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.

جدای از تمام ویژگی های طراحی و ظرافت های به کار رفته در این موشک ها، هوشمند بودن و به کار گرفتن هوش مصنوعی موضوعی است که می تواند آن ها به سطح تازه ای از عملکرد در میدان نبرد برساند.

  • گزارش فاکس نیوز از توانمندی ایران در استفاده از فناوری نوین هوش مصنوعی در برنامه موشکی خود

  • الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح مجهز به هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه

این موشک ها چه مشخصاتی دارند؟

فتح 360 یا به اختصار موشک فتح نمونه کوچک سازی شده موشک های خانواده فاتح است، که در کنار دقت بالا و نقطه زن بودن قدرت آتش ویران گری را برای یگان های به کار گیرنده فراهم می نماید.

بر اساس گزارش فارس، در اولین نگاه به این موشک و آنالیز مشخصات ظاهری فتح، آنچه که قابل مشاهده است شکل ظاهری آن مشابه موشک های خانواده فاتح است چراکه شکل بالک های این موشک شامل بالک های پایدارساز و هدایتگر در قسمت انتهایی و ابتدایی موشک و بعلاوه شکل سرجنگی کاملا مشابه موشک های خانواده فاتح است. البته سرجنگی موشک فتح در مقایسه با سرجنگی موشک فاتح-110 تک مخروط به نظر می رسد که این موضوع به علت کوچک تر شدن ابعاد موشک است.

این موشک بالستیک کوتاه برد به منظور استفاده در عملیات های تاکتیکی و حمله دقیق به اهداف مورد نظر توسعه داده شده است.بعضی منابع خارجی موشک فتح 360 را پاسخی به سامانه موشکی هیمارس آمریکا می دانند.

پرتابگر شش تایی موشک فتح

موشک کروز قدیر

کروز دریایی قدیر موشک هوشمندی است که قابلیت پرواز در ارتفاعی کمتر 15 متر را دارد و با توجه به برخورداری از سیستم مسیریابی اتوماتیک قادر به شناسایی و انهدام اهداف تا شعاع 300 کیلومتری می باشد.

آنطور که تسنیم گزارش نموده است، این موشک، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک و دقت بالای ناوبری است که جزء موشک های پیشرفته و به روز ضد کشتی به شمار می رود.

موشک کروز قدیر، همچون سایر موشک های کروز ایرانی قابلیت شلیک از سامانه های پرتاب از ساحل و دریا را و انواع شناور و بالگرد را داراست که این قابلیت، موجب افزایش بُرد و انعطاف بالای عملیاتی یگان های دریایی ارتش و سپاه می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3705

به "رونمایی از دو موشک تازه سپاه با یک تکنولوژی ویژه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دو موشک تازه سپاه با یک تکنولوژی ویژه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید