جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را خاطرنشان کرد

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا نوشت: بوریس جانسون با بسیار خطرناک توصیف کردن اوضاع افغانستان اعتراف کرد که او نسبت به آینده افغانستان نگران است.

جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را خاطرنشان کرد

به نوشته روزنامه گاردین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت ، همه سربازان انگلیسی از افغانستان به انگلیس برمی گردند.

جانسون گفت: تمام نیروهای بریتانیایی در ناتو در افغانستان در حال بازگشت به خانه هستند. به دلایل واضح من برنامه زمان عزیمت خود را اعلام نمی کنم ، اما می توانم به مجلس [عوام] بگویم که بیشتر پرسنل ما قبلاً آنجا را ترک نموده اند. نخست وزیر انگلیس به مجلس گفت که انگلیس چالش مأموریت ناتو در افغانستان را دست کم نگرفته و متعهد شده که پس از عقب نشینی نیروها ، به حمایت از کابل ادامه دهد.

جانسون اضافه نمود: حضور نظامی بین المللی در افغانستان هرگز به صورت دائمی نبوده است. ما و متحدان ناتو همیشه می خواستیم نیروهایمان را بازگردانیم.

نخست وزیر انگلیس گفت که او فکر می نماید شرایط فعلی این کشور پر از خطر است. اگر از من بپرسید آیا از اوضاع کنونی افغانستان خرسندم به طور قطع پاسخ خواهم داد خیر. من بسیار نگرانم.

دولت انگلیس پیش از این اذعان داشته بود که 750 نیروی به جای مانده این کشور در افغانستان که عمدتا به آموزش نیروهای ارتش افغانستان مشغول بودند، این کشور را ترک خواهند کرد، زیرا زمانی که اکثریت دو هزار و 500 نیروی رزمی به جای مانده آمریکا این کشور را ترک نمایند، محافظت از جان نیروهای انگلیسی غیرممکن خواهد بود. نیروهای انگلیسی در سال 2014 به مشارکت در عملیات رزمی در افغانستان پایان دادند، اما به اسم بخشی از هفت هزار و 500 نیروی ناتو در این کشور ماندند.

جانسون در پاسخ به پرسش رئیس کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس، گفت، ما باید درباره اوضاع افغانستان واقع بین باشیم و آنچه که به آن امید داریم این است که خون و پولی که در این چند دهه برای حفاظت از مردم افغانستان هزینه نموده ایم، هدر نرفته باشد.

از شروع جنگ علیه تروریسم پس از 11 سپتامبر ، در مجموع 454 سرباز انگلیسی در افغانستان کشته شدند که بیش از 400 نفر آنها در نتیجه اقدامات خصمانه کشته شدند. هزاران نفر دیگر در این درگیری کشته شده اند ، از جمله بیش از 50،000 غیرنظامی افغان و 2300 سرباز آمریکایی. اما با طالبان که دوباره مطرح شده اند ، به طور فزاینده ای این سوال بوجود آمده که آیا این مأموریت ارزش آن را دارد؟ جانسون گفت: توافق صلح نهایی باید شامل نیروهایی باشد که انگلیس و دیگران علیه آنها جنگیده اند. ما باید امیدوار باشیم که طرفین در کابل بتوانند برای رسیدن به یک توافق دور هم جمع شوند و به گونه ای دیگر باید امیدوار باشیم که پایان محل اقامت با طالبان پیدا گردد.

وزیران این هفته طرحی را در جلسه شورای امنیت ملی امضا کردند و انتظار می رود جانسون روز پنجشنبه تایید کند که انگلیس سفارت خود را در کابل حفظ خواهد نمود.

پرچم انگلیس قبلاً در فرودگاه بین المللی کابل پایین آورده شده است و سایر نیروهای در حال ترک مراسم خود را بی سر و صدا انجام داده اند.

311311

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3113

به "جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون سرانجام حضور نظامی انگلیس در افغانستان را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید