تخصیص اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای نجات گردشگری لازم است

به گزارش هدا بلاگ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه در ماه های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب های اقتصادی زیادی به این بخش وارد شد. در صورت تخصیص پیدا نکردن 38هزارمیلیارد ریال اعتبار برای جبران بخشی از این خسارت ها، شاهد سیل عظیمی از بیکاری در سال جهش فراوری خواهیم بود.

تخصیص اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای نجات گردشگری لازم است

دکتر علی اصغر مونسان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا در حال واردکردن ضربات سختی بر پیکره اقتصاد و صنعت توریستی است، صنعت سفر و توریستی یک فعالیت مهم مالی در بسیاری از کشورها در سراسر دنیا محسوب می گردد.

او اضافه نمود: این صنعت یکی از صنایع رو به رشد است که تأثیر مالی بالقوه و بالفعل آن بر اقتصاد کشورها ازجمله فراوری، مصرف، سرمایه گذاری و اشتغال مشهود است. کشورمان نیز با توجه به دارا بودن جاذبه های توریستی، ظرفیت و پتانسیل زیادی برای جذب توریست دارد.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: با برنامه ریزی های گسترده ای که طی چند سال اخیر برای رونق توریستی داخلی و افزایش توریستان خارجی در این وزارتخانه با سرمایه گذاری های مختلفی که توسط بخش خصوصی اجرا شده است، خوشبختانه شاهد رشد این صنعت بودیم اما متأسفانه ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از سرمایه گذاران که اکنون موقع بهره برداری آن ها بود با تعطیلی مراکز و تأسیسات توریستی خود آسیب زیادی ببینند.

او اعلام کرد: اگر اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای جبران بخش هایی از این آسیب ها را که به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داده، اختصاص نیابد با اثرات جبران ناپذیری روبرو خواهیم بود و شاهد بیکاری بیشتر و درآمد مالی کمتر خواهیم بود.

دکتر مونسان اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برنامه ریزی های گوناگونی را برای رونق دوباره صنعت توریستی و سفر انجام داده است اما بدون تخصیص اعتبار نمی توان بخش های آسیب دیده از این صنعت را سرپا وزنده نگهداشت.

او توضیح داد: صاحبان مراکز و تأسیسات توریستی در این شرایط به وجود آمده علاقه ای به تعدیل نیروهای خود ندارند، اما ممکن است در صورت تخصیص پیدا نکردن اعتبار مجبور شوند بسیاری از نیروهای خود را اخراج نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اضافه نمود: امیدواریم هر چه زودتر این 38 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده گردد تا از همین حالا تأسیسات توریستی بتوانند برنامه ریزی لازم را برای رونق دوباره این صنعت و اشتغال زایی بیشتر انجام دهند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 447

به "تخصیص اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای نجات گردشگری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 38هزارمیلیارد ریالی برای نجات گردشگری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید