بیماری قانقاریا و درمان آن

به گزارش هدا بلاگ، قانقاریا (کانگرن یا سفاقلوس) یا مردگی اعضا: به علت عفونت های مزمن و نرسیدن خون به عضو مربوطه، تغذیه مختل شده و کم کم باعث پوسیدگی و مردن نسوج آن می شود که در مرحله اول بایستی هرچه زودتر

بیماری قانقاریا و درمان آن

نویسنده: احمد حاجی شریفی

قانقاریا (کانگرن یا سفاقلوس) یا مردگی اعضا: به علت عفونت های مزمن و نرسیدن خون به عضو مربوطه، تغذیه مختل شده و کم کم باعث پوسیدگی و مردن نسوج آن می گردد که در مرحله اول بایستی هرچه زودتر داروهایی که باعث انبساط عروق می شوند را مصرف کرد که اگر در خصوص درمان زود عمل نگردد پیشرفت نموده و لاعلاج خواهد شد تا حدی که لازم می گردد آن عضو به طور کلی قطع گردد.

اقدامات درمانی:

اقداماتی که در مراحل اولیه بیماری مؤثر واقع می شوند بدین توضیح است: برای شستشو به طور مرتب می توانید از آب جوشانده پیزُر (نی های کنار رودخانه) یا از آب جوشانده گزنه بهره ببرید و برای درمان آن هم می توانید پوست و برگ انجدان را نرم بسایید و بر آن بپاشید.

* وسمه، صبر زرد، خون سیاوشان و مغز گردوی سوخته شده از هرکدام 10 گرم و انزروت و مردارسنگ از هرکدام 20 گرم، همه را نرم بسایید، بعد با 20 گرم روغن زیتون مخلوط نموده، سپس بپزید و ضماد کنید.

* گزنه کوبیده را با کمی نمک مخلوط نموده و بر آن ضماد کنید.

* تخم ترب را نرم بسایید و با کمی سرکه مخلوط نموده و بر آن ضماد کنید.

* چند عدد ساقه ریوند چینی را پس از شستن کامل 20 دقیقه بجوشانید، بعد به مدت 1 ساعت روی آن ضماد کنید و روزی یک بار این کار را انجام دهید.

منبع مقاله :

حاجی شریفی، احمد، (1395)، دائرة المعارف گیاه درمانی ایران، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ پازدهم.

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3273

به "بیماری قانقاریا و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری قانقاریا و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید