برای خرید آیفون 13 در کشورهای مختلف چند روز باید کار کرد؟

به گزارش هدا بلاگ، در این گزارش به آنالیز تعداد روزهایی که مردم در کشور های مختلف دنیا باید کار نمایند تا با عایدی آن صاحب آیفون 13 شوند، می پردازیم.

برای خرید آیفون 13 در کشورهای مختلف چند روز باید کار کرد؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، در همه جای جهان معمولا شرکت ها سعی می نمایند محصولاتشان را به گونه ای فراوری و ارائه نمایند که فردی که در داخل آن جامعه مشغول به کار است و زندگی می نماید،توان خرید آن را هم داشته باشد.

پس از آنکه شرکت اپل سری جدیدی از آیفون را به بازار ارائه کرد،صحبت های زیادی درباره قیمت این محصولات ارائه شد تا اینکه شرکت ساعاتی بعد از اعلام خبر معرفی،قیمت انواع مدل آن را هم ارائه کرد. یکی از آن مدل ها آیفون 13 است که قیمتی حدود 800 دلاری دارد.

موضوعی که در این گزارش به آن پرداخته ایم و سعی کردیم مقایسه کنیم، میزان زمانی است که یک کارگر در کشور های مختلف باید کار کند تا با حداقل حقوق خود بتواند یک گوشی آیفون 13 را تهیه کند.

در ابتدا کشور آمریکا یعنی کشوری که در آن این محصول معرفی شده است:در کشور آمریکا یک کارگر در ماه و با 26 روز کار 2490 دلار حقوق می گیرد و بنابراین 9 روز طول خواهد انجامید که آیفون 13 را خریداری کند.

کشور بعدی انگلستان است که فرد با حقوق ماهیانه 1480 پوند با تنها پس انداز 10 روز خود توان خرید آن را بدست می آورد.

در کشور چین هم با حقوق ماهیانه 2213 یوآن در ماه حدود 2 ماه طول خواهد کشید که این گوشی را بتواند تهیه کند.

و اما در کشور ایران این اعداد بسیار فرق دارد به طوری که حداقل حقوق در ایران در ماه حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان است که حدود 86 دلار آمریکا خواهد بود و به این ترتیب 8 ماه طول خواهد کشید که فرد بتواند خرید و استفاده از آیفون 13 را تجربه کند.

در نمودار زیر چند کشور دیگر را هم مقایسه نموده ایم تا با آن آشنا شوید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3246

به "برای خرید آیفون 13 در کشورهای مختلف چند روز باید کار کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید آیفون 13 در کشورهای مختلف چند روز باید کار کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید