گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور مکزیک برای تغییر سیاست های مهاجرتی

به گزارش هدا بلاگ، رئیس جمهور آمریکا با همتای مکزیکی خود در زمینه تغیر سیاست های مهاجرتی برجا مانده از دولت قبلی ایالات متحده رایزنی کرد.

گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور مکزیک برای تغییر سیاست های مهاجرتی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا در دومین رایزنی با سران دیگر کشور های دنیا، شنبه شب به وقت تهران با رئیس جمهور مکزیک مصاحبه کرد.

به گفته منابع خبری، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت و گوی تلفنی با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور همتای مکزیکی خود در زمینه تجدید نظر در خصوص سیاست های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به مصاحبه پرداخت.

لوپز روابط گرمی با دونالد ترامپ داشت و دیرهنگام پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت. ایالات متحده از بزرگترین شرکای تجاری مکزیک است. حجم مبادلات مکزیک و آمریکا با وجود ضربات سهمگین کرونا بر اقتصاد مکزیک، بیش از 260 میلیارد دلار بوده است.

رئیس جمهور آمریکا ساعاتی بعد از مراسم تحلیف و در اولین روز کاری به عنوان رئیس جمهور آمریکا، 17 دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات دونالد ترامپ امضا کرد. از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می توان به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشور های دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان های عمومی و خاتمه شرایط اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره نمود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2311

به "گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور مکزیک برای تغییر سیاست های مهاجرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور مکزیک برای تغییر سیاست های مهاجرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید