گفتگوهای سه جانبه مصر، اردن و عراق در امان برگزار شد

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، گفتگوهای رسمی میان هیأت های عراقی و اردنی درحالی در امان برگزار گشت که هیأت مصری نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این گفتگوها شرکت کرد.

گفتگوهای سه جانبه مصر، اردن و عراق در امان برگزار شد

بر اساس این گزارش، در این گفتگوها خالد بتال، وزیر برنامه ریزی عراق، از تمایل کشورش برای عملیاتی شدن تفاهماتی که بین سه کشور امضا شده بود، خبر داد. هیأت عراقی همچنین خواستار حضور تیم های فنی اردنی و مصری در عراق شد تا از مناطق و مراکزی که برای انجام پروژه های مطرح شده در تفاهمات در نظر گرفته شده مطلع شوند.

بررسی و آماده سازی نهایی توافقات برای جلسه سران سه کشور، از دیگر اقداماتی است که در گفتگوهایی که در سطح وزیران درحال انجام است، دنبال می شود.

پیش از این، صخر دودین سخنگوی دولت اردن گفت کشورش میزبان جلسه پیگیری و هماهنگی درخصوص ساز و کار همکاری سه جانبه بین عراق، اردن و مصر است تا سه کشور بتوانند توافقاتی که در اجلاس اخیر سران سه کشور حاصل شده است را اجرایی کنند.

دودین در گفتگویی مطبوعاتی با بیان این موضوع افزود: این نشست ها در سطح وزیران و در ادامه تلاش ها و نشست های سابق سه کشور برگزار می شود و هدف آن تبدیل توافقات سه کشور به الگویی برای فعالیت مشترک در سطح جهان عرب است.

اوایل شهریور ماه 99 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم پادشاه اردن، حسین عبدالله الثانی ولیعهد وی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه جانبه که در امان برگزار می شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان 3 کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2617

به "گفتگوهای سه جانبه مصر، اردن و عراق در امان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوهای سه جانبه مصر، اردن و عراق در امان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید