کدام استان ها در مصرف برق قرمز هستند؟

به گزارش هدا بلاگ، نقشه مصرف برق امروز نشان می دهد که هم اکنون مناطقی از 10 استان در محدوده قرمز بعضی مناطق در هشت استان و پنج کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

کدام استان ها در مصرف برق قرمز هستند؟

به گزارش ایسنا، آنالیز نقشه مصرف برق امروز 4 مردادماه حاکی از آن است که در حال حاضر استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان های شرقی و غربی و بخش شمالی کرمان در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.

هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها 10 درصدی مصرف برق خود، به شرایط سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی رو به رو هستند و احتیاج مداومی به استفاده از وسایل خنک نماینده دارند، فراهم نمایند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که استان های خراسان رضوی، جنوبی، یزد، سمنان، تهران، هرمزگان، بوشهر، لرستان و کلانشهر های مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و اهواز در محدوده زرد مصرفی قرار دارند. هموطنان ساکن در این مناطق نیز می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به شرایط سبز تاثیری فوری داشته باشند.

همه هموطنان با تنظیم درجه کولر های گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولر های آبی است می توانند در کاهش مصرف برق و یاری به کاهش هزینه قبض خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راه حل های کاهش مصرف برق به شمار می رود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1204

به "کدام استان ها در مصرف برق قرمز هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها در مصرف برق قرمز هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید