خاتمه خرید کلزا ، خوزستان دومین تولیدکننده کلزا در کشور

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: با خرید بیش از 67 هزار تن کلزا از کشاورزان، عملیات خرید کلزا در خوزستان به اتمام رسید.

خاتمه خرید کلزا ، خوزستان دومین تولیدکننده کلزا در کشور

امید دنیا نژادیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به خاتمه عملیات خرید تضمینی کلزا در خوزستان اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در امسال پیروز به خریداری بیش از 67 هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستانی شد که این میزان خرید نسبت به سال گذشته رشد 49 درصدی داشته است و بدین ترتیب، خوزستان دومین فراوری کلزای کشور شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به مسائل موجود در زمینه تامین روغن، بیش از 80 درصد از روغن خوراکی مورد احتیاج داخل از کشورهای خارجی تامین می گردد که با کوشش و تدبیر اندیشیده شده طی سالیان گذشته میزان رشد کاشت کلزا نسبتا مناسب بوده و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد خودکفایی برای روغن مصرفی کشور باشیم.

دنیا نژادیان با بیان اینکه خوزستان سرزمین فراوری است، توضیح داد: همه مردم کشور، خوزستان را نماد فراوری نفت و گاز می دانند اما باید اشاره نمود که خوزستان علاوه بر این، سرزمین منابع آبی، برق، پتروشیمی، فولاد و بسیاری فراوریات دیگر است و همچنین در هشت سال گذشته توانسته افتخار بزرگترین فراوریکننده گندم کشور به خود اختصاص دهد و امسال نیز با جهشی که در کشت دانه روغنی کلزا اجرا شده، توانسته گامی بلند در رسیدن به خودکفایی محصول کلزا بردارد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه امسال دولت با افزایش مناسب نرخ خرید، اقدام مناسبی برای حمایت از فراوری نموده است، گفت: در امسال قیمت مصوب برای خرید کلزا 46 هزار و 602 ریال در نظر گرفته شده است که نسبت به نرخ خرید سال گذشته با افزایش تقریبا 27 درصدی توانسته نظر کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیر کشت جلب کند.

دنیا نژادیان بیان کرد: فراوری روغن باکیفیت صنعتی و خوراکی، فراوری سوخت تجزیه پذیر، خوراک دام و فراوری مواد مورد احتیاج در صنایع داروسازی و شیمیایی از جمله کاربردهای دانه روغنی کلزا هستند.

وی ادامه داد: افزایش فراوری محصولات گندم و کلزا، ارتباط بسیار نزدیکی با اشتغال دارد و همان گونه که مشاهده می گردد برای بهره برداری کامل از کلزا شغل های زیادی درگیر خواهند بود که در صورت افزایش همراه با پایداری در فراوری این دو محصول، علاوه بر ایجاد امنیت شغلی سهم بیشتری از نیروهای جوان کشور به کارگیری خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اعلام نمود: مبلغ 3 میلیون و 14 هزار و 910 میلیون ریال برای خرید 67 هزار تن کلزا در اختیار کشاورزان کلزاکار قرار گرفته است. تزریق چنین حجمی از پول در استان می تواند موجب رونق مالی در سایر کسب و کارها گردد و چرخ اقتصاد استان بهبود یابد.­­­­

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 994

به "خاتمه خرید کلزا ، خوزستان دومین تولیدکننده کلزا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه خرید کلزا ، خوزستان دومین تولیدکننده کلزا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید