صنعت گاز با ظرفیت دانش بنیان ها ارتقا یافت

به گزارش هدا بلاگ، یک شرکت دانش بنیان ایستگاه های اندازه گیری و تقلیل فشار گاز در ایران را طراحی کرد.

صنعت گاز با ظرفیت دانش بنیان ها ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، این شرکت دانش بنیان به عنوان یکی از پیشگامان عرصه طراحی و ساخت ایستگاه های اندازه گیری و تقلیل فشار گاز در ایران است. این شرکت نخستین مجموعه خصوصی فعال در زمینه پروژه های EPC این بخش از صنعت محسوب می شود.

این واحد فناور همچنین تنها شرکت دانش بنیان کشور در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی مجموعه ایستگاه های تقلیل، اندازه گیری و کنترل فشار گاز به صورت EPC تا ظرفیت 3 میلیون مترمکعب بر ساعت شناخته می شود.

این شرکت از بدو تاسیس در سال 78 به عنوان یک شرکت خصوصی فعال در زمینه طراحی، تامین و ساخت شبکه های گازرسانی و سیستم های سوخت مجتمع های مسکونی و صنعتی شناخته شد و همزمان با واگذاری ساخت ایستگاه های تقلیل فشار گاز از مجموعه NIGC به شرکت های خصوصی در سال80 با تمرکز بر این بخش از صنعت گاز به فعالیت خود ادامه داد.

از سال 84 و با ساخت ایستگاه تقلیل فشار 300 هزار مترمکعبی یک نیروگاه، این شرکت، همچنان به عنوان پرچمدار شرکت های خصوصی ایرانی در زمینه ایستگاه های تقلیل فشار صنعتی به کار خود ادامه می دهد و با تکیه بر انگیزه نیروهای متخصص خود به عنوان شناخته شده ترین و فعال ترین شرکت EPC ایستگاه های گاز صنعتی در کشور فعالیت می کند.

به گفته حمید رستمی مدیر عامل این شرکت، مجموعه مذکور با شناخت دقیق الزامات و نیازهای متفاوت سیستم های تغذیه و سوخت صنایع فولاد، پتروشیمی و کارخانجات تولیدی، تجربه طراحی و ساخت بیش از 20 ایستگاه نیروگاهی، ایستگاه های تمام کنترل صنایع پتروشیمی و تغذیه صنایع فولاد و گندله سازی را دارد.

وی همچنین گفت: شرکت با گستردن مرزهای فعالیت خود، در سایر کشورهای منطقه نیز خدمات ارائه می کند و پروژه EPC ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه رمیله بصره یکی از این خدمات در سطح منطقه است.

به گفته رستمی، کاهش و کنترل فشار گاز اصلی ترین هدف یک ایستگاه تقلیل فشار است که توسط شیرهای کنترلی موسوم به رگولاتور انجام می گیرد. اندازه گیری میزان جریان عبوری بسته به حساسیت و نیاز دقت مصرف کنندگان توسط انواع تجهیزات کنتور های توربینی و یا التراسونیک انجام می شود. این کنتورها می توانند در جریان بالادست یا پایین دست یک ایستگاه تعبیه شده و میزان مصرف را گزارش کند.

این فعال دانش بنیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آنجا که گاز طبیعی بدون رنگ و بو فاقد هرگونه مشخصه قابل تشخیص در محیط است، چنانچه گاز ایستگاه برای مصارف شهری و یا کارخانه ای در نظر گرفته شده باشد، می توان جریان خروجی را با همراه کردن ترکیبی بسیار بودار (عموما مرکاپتان) بودار کرد تا در مواقع نشت و انتشار گاز علایم فیزیکی مشخصی مانع از وقوع انفجارات و یا فجایع دیگر شوند. این امر توسط بودار کننده های تزریقی و یا کنار گذر صورت می گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: دیگر محصولات ما شامل اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز، گرم کن گازی، بودارکننده بای پس، بودارکننده تزریقی که همگی زیرمجموعه ای از محصول نهایی یعنی ایستگاه تقلیل فشار گاز هستند، می شود.

رستمی ادامه داد: اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز همگی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص سازی گاز پرفشار در راستا ایستگاه های گاز پر مصرف قرار داده می شود. شرکت ما در زمینه EPC ایستگاه های اندازه گیری و تقلیل فشار شهری و صنعتی، EPC خطوط انتقال و تغذیه نفت، گاز و پتروشیمی، EPC سیستم های کنترل و مانیتورینگ ایستگاه های گاز و صنایع مرتبط و طراحی و ساخت مخازن تحت فشار و هیترهای گازی فعالیت می کند.

این فعال دانش بنیان همچنین گفت: قابلیت طراحی و ساخت ایستگاه های تقلیل فشار گاز تا بالاترین سطوح اتوماسیون و کنترل (محلی و از راه دور) در شرکت مقدور و نتیجه نمونه های در حال بهره برداری چنین ایستگاه هایی در بهره برداری پیروز و رضایت بخش است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1930

به "صنعت گاز با ظرفیت دانش بنیان ها ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گاز با ظرفیت دانش بنیان ها ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید