شماره ای که یتیم نشد، امیدها به ماندگاری ستاره نجیب

به گزارش هدا بلاگ، لیونل مسی در بارسلونا باقی ماند تا شماره 10 این بازیکن نجیب، یتیم نشود.

شماره ای که یتیم نشد، امیدها به ماندگاری ستاره نجیب

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، بعضی شماره ها در دنیای فوتبال و در قالب پیراهن یک تیم ماندگار می گردد. بدون تردید پیراهن شماره 10 لیونل مسی در بارسلونا پس از خداحافظی او با مستطیل سبز به بازیکن دیگری خواهد رسید ولی خیلی ها دوست دارند به واسطه درخشش بی سابقه این بازیکن در بارسا ماندگار و به ویترین افتخارات کاتالان ها افزوده گردد.

این بازیکن افسانه ای صاحب پیراهنی شد که با آن اتفاقات مهمی را رقم زد. هواداران بارسلونا به مسی لقب نجیب داده بودند چون او بدون حاشیه برای اعتلای نام بارسلونا می درخشید ولی جوزپ ماریا بارتومئو کاری کرد تا مسی تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد. بعضی از هواداران بارسلونا زمانی که متوجه شدند مسی قصد جدایی از این باشگاه را دارد، از عبارت یتیم برای شماره 10 بارسلونا استفاده کردند، اگرچه این اتفاق نیفتاد و مسی حداقل یک فصل دیگر برای بارسلونا بازی خواهد نمود.

بازیکنان عظیم زیادی در سالیان اخیر برای بارسلونا بازی کردند و پیراهن های این باشگاه را بر تن کردند. داوید ویا، پدرو رودریگز، فیلیپه کوتینیو، آنتوان گریزمان، نیمار و ... نفراتی بودند که می توانستند در این باشگاه ماندگار شوند. یکی از بازیکنانی که هنوز هم بسیاری او را با شماره 8 می شناسند آندرس اینیستا بود. او سالیان درازی برای آبی اناری ها بازی کرد و نامش در یادها باقی ماند. شماره 4 نیز زمانی در اختیار پپ گواردیولا بود و قبل از او، رونالد کومان و کوئیک کاستاس صاحب این پیراهن بودند.

یکی دیگر از بازیکنانی که شماره او در خاطر هواداران باقی مانده، ژاوی هرناندز است. کاپیتان پیشین بلوگرانا به واسطه بازی های بسیار خوبی که برای بارسلونا انجام داد، همواره یکی از بازیکنان ماندگار قلمداد می گردد. بسیاری معتقدند لوئیز سوارز نیز اگر زودتر به بارسلونا می آمد، پیراهن شماره 9 او بیشتر در خاطر هواداران باقی می ماند. البته باید اشاره کنیم نفراتی چون ساموئل اتوئو و پاتریک کلایورت نیز از بازیکنان ماندگار بارسلونا با شماره 9 هستند.

نباید فراموش کرد پیراهن شماره 14 که بر تن یوهان کرایف بود، در خاطر هواداران پا به سن گذاشته بارسلونا باقی مانده است. این پیراهن زمانی به پسر او یوردی کرایف رسید؛ اما او بازیکنی نبود که در حد و اندازه پدرش باشد. تیری آنری و خاویر ماسکرانو هم با پیراهن شماره 14 خوش درخشیدند. پیراهن شماره 22 نیز که بر تن آرتورو ویدال بود نیز می توانست از شماره های ماندگار باشد؛ اما این بازیکن شیلیایی پیروز نشد با آن درخشش زیادی داشته باشد.

تمامی نفراتی که به نام آنها اشاره شد برای پیروزیت بارسلونا بازی های بسیار خوبی انجام دادند؛ اما جدایی هیچ یک از آنها به اندازه لیونل مسی نمی تواند برای هواداران بارسا سخت باشد. مسی بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ بارسلونا به پیروزیت این تیم یاری نموده و به همین خاطر هواداران زیادی هستند که تمایل دارند تا شماره 10 مسی برای همواره به نام او ماندگار گردد. اگرچه این اتفاق در دنیای فوتبال حرفه ای آنچنان مرسوم نیست.

4048/پ

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1533

به "شماره ای که یتیم نشد، امیدها به ماندگاری ستاره نجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره ای که یتیم نشد، امیدها به ماندگاری ستاره نجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید