سفر 27 هزار خارجی به ایران برای درمان در سه ماهه اول سال

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، سفر 27 هزار خارجی به ایران برای درمان در سه ماهه اول سال گزارش شد.

سفر 27 هزار خارجی به ایران برای درمان در سه ماهه اول سال

صدور ویزای توریستی ایران از فروردین 99 پس از همه گیری کرونا و بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی متوقف شد، اما صدور ویزای درمان و تجارت ادامه پیدا کرد. طبق آماری که گمرک داد، در سال گذشته چهار میلیون و 343 هزار و 163 مسافر به کشور وارد شدند که سه میلیون و 30 هزار و 464 نفرشان ایرانی و 512 هزار و 699 نفر مسافر خارجی بودند.

با ادامه توقف صدور ویزای توریستی ایران که هنوز اجازه ستاد ملی کرونا را برای برطرف محدودیت نگرفت، توریستی ورودی ایران فعلا به حوزه درمان و سفرهای تجاری محدود شده است. ولی تیموری، معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در جلسه ارائه گزارش عملکرد این معاونت گفت: 27 هزار نفر در سه ماه نخست سال 1400 با اسم توریستی سلامت و با رعایت پروتکل های بهداشتی به کشورمان سفر کردند.

منشور حقوق توریست تهیه شد

او بعلاوه از تهیه منشور حقوق توریست اطلاع داد و اضافه کرد: به وسیله معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه موضوع حقوق توریست، حقوق جامعه محلی و حقوق ارائه کننده خدمات توریستی در نظر گرفته شده است.

تیموری ادامه داد: در چهار سال گذشته دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بعد بین المللی برطرف تردید سفر به ایران را انجام دادیم و روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم. این موضوع موجب شد تا تعداد توریستان خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آن را به اسم سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم؛ یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.

وی گفت: استراتژی بازاریایی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در 35 شاخص اصلی، اطلاعات را جمع آوری و بازارهای هدف را معین کردیم. بعلاوه استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاه های بین المللی در مورد فراوری محتوا انجام دادیم و اطلاعات بروزرسانی شد و برای توریستی فرهنگی و تاریخی، سلامت، روستایی، کشاورزی و... محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوه نامه برای آنها را آماده کردیم.

تیموری یادآور شد: در سند راهبردی توریستی برای 24 دستگاه 72 حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه توریستی را با دستگاه هایی که به اسم فرابخشی در این صنعت نقش دارند، معین می نماید.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه توریستی خارجی هم با اشاره تمرکز بازاریابی ایران روی جذب توریست اروپایی در گذشته اظهار کرد: در چهار سال اخیر به سمت نقشه راه برای توسعه توریستی رفتیم و برای نخستین بار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه تعریف و روی آن کار کردیم و نتایج خوبی بدست آوردیم، بطوریکه تبلیغاتمان هم به سمت این بازارها رفت.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3055

به "سفر 27 هزار خارجی به ایران برای درمان در سه ماهه اول سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 27 هزار خارجی به ایران برای درمان در سه ماهه اول سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید