سفر رقیب اصلی ترامپ در انتخابات به کنوشا و گفت وگوی تلفنی با جیکوب بلیک

به گزارش هدا بلاگ، نامزد حزب دموکرات طی سفر به شهر اعتراض زده کنوشا، ضمن ملاقات خصوصی با خانواده یک شهروند سیاهپوست که با شلیک پلیس فلج شده، به صورت تلفنی با وی تبادل نظر کرد.

سفر رقیب اصلی ترامپ در انتخابات به کنوشا و گفت وگوی تلفنی با جیکوب بلیک

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، همزمان با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و افزایش اعتراضات ضد نژادپرستی و مخالفت با خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان، جو بایدن نامزد حزب دموکرات به شهر کنوشا که چند روز پیش صحنه تیراندازی پلیس به یک سیاهپوست بود، سفر کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بایدن روز پنجشنبه (به وقت محلی) با سفر به کنوشا واقع در ایالت ویسکانسین، ضمن حضور در جمع خانواده های سیاهپوست که قربانی نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا شده اند، از مردم این شهر خواست تا از متوسل شدن به خشونت و تخریب اموال عمومی اجتناب نمایند.

بر این اساس، وی که دو روز بعد از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنوشا حاضر شده بود، از جنبش جان سیاهپوستان مهم است حمایت نموده و گفت ترامپ نتوانسته افکار عمومی این کشور را از ادامه دادن اعتراضات منصرف کند.

این سیاستمدار آمریکایی در بدو ورود به فرودگاه میلواکی با خانواده جِیکوب بلِیک - شهروند سیاهپوستی که حدود دو هفته قبل مورد اصابت 7 گلوله پلیس آمریکا آنهم از پشت سر و در حالی مسلح نبود، نهاده شد - به صورت خصوصی ملاقات کرد.

به نوشته رویترز، بایدن همچنین به صورت تلفنی به مدت 15 دقیقه با خود بلِیک نیز، که در بیمارستان بستری است، تبادل نظر داشت.

وی همچنین در کلیسای گرِیس لوتران در کنوشا حاضر شده و به صحبت های صاحبان کسب وکار، مسئولان انتظامی کنونی و پیشین این شهر گوش داد که می گفتند شکاف های نژادی و ناآرامی های مدنی باعث زمین خوردن جامعه آن ها شده است.

این در حالی است که ترامپ روز سه شنبه (به وقت محلی) علی رغم درخواست مقامات محلی برای سفر نکردن وی به کنوشا در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی، به این شهر رفته التیام دادن شکاف تبعیض نژادی و درخواست برای انتها خشونت علیه رنگین پوستان، از پلیس و نیرو های امنیتی که مشغول سرکوب اعتراضات مردمی هستند حمایت کرد.

پیش از این، فرماندار ایالت ویسکانسین از وی خواسته بود در برنامه سفر خود به شهر کنوشا در این ایالت آنهم در میانه اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، تجدیدنظر کند چرا که حضور نه تنها کمکی به بهبود شرایط نمی کند بلکه احتمال دامن زدن به تنش ها را نیز داد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1478

به "سفر رقیب اصلی ترامپ در انتخابات به کنوشا و گفت وگوی تلفنی با جیکوب بلیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رقیب اصلی ترامپ در انتخابات به کنوشا و گفت وگوی تلفنی با جیکوب بلیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید