سخنگوی فرمانده کل عراق: مصوبه مجلس عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه را کاملا اجرا می کنیم

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تقدیر مجدد از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق، بر اجرای مصوبه مجلس عراق برای اخراج نظامیان بیگانه تاکید نمود.

سخنگوی فرمانده کل عراق: مصوبه مجلس عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه را کاملا اجرا می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در یک گفت وگوی تلویزیونی بار دیگر از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق تقدیر کرد و بر اجرای مصوبه مجلس عراق برای خروج نظامیان بیگانه تاکید نمود.

یحیی رسول درباره برنامه نظامیان خارجی برای تخلیه پایگاه های نظامی در عراق گفت: از جمله تفاهماتی که با نیروهای ائتلاف امضا شد موضوع کاهش حضور نیروهایشان بود. ما قبلا گفته ایم و حالا برای بار دوم تکرار می کنیم که حتی در نبردهای آزادسازی هم هنگامی که نیروهای مشترک عراق ورودکردند و ارتش، الحشد الشعبی، وزارت کشور، سازمان مبارزه با تروریسم و نیروهای واکنش سریع و حتی فرزندان عشایر و همه دستگاه ها خون ها دادند و رشادت های زیادی نشان دادند و ما اراضی عراق را آزاد کردیم، نیازی به هیچ نظامی خارجی نداشتیم که در کنار ما بجنگد و الان هم اصلا به هیچ نظامی خارجی نیازی نداریم که در کنار ما با مابقی عناصر داعش مبارزه کند. ما خودمان قدرت داریم و نیروهایمان ما توان این کار را دارند.

وی اضافه کرد: دولت به ساختن توانمندی هوایی زمینی و دریایی و همه توانمندی خود ادامه می دهد، البته ممکن است که یک هماهنگی میان ما و ائتلاف ناتو و بعضی کشورها در موضوع آموزش نیروها باشد زیرا همه کشورهای جهان تفاهماتی برای آموزش نیرو با کشورهای متعددی اعم از همسایگان یا دیگر کشورها دارند، اما مهم این است که نیروهای مسلح و نهادهای آموزشی آن قدرت خود را با مدرن ترین ابزارهای آموزشی و تجهیز و تسلیح ارتقا دهند و معتقدم این کار برای نیروهای مسلح عراق مهم است تا قدرت خود را کامل کند از همین رو این عقب نشینی های نظامیان خارجی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مرحله بعدی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از پایگاه هایشان در عراق را عقب نشینی از پایگاه التاجی در شمال بغداد و چند پایگاه دیگر است.

او درباره تصمیم الزام آور مجلس برای خاتمه دادن به حضور آمریکا و دیگر کشورهای خارجی در خاک عراق گفت: ائتلاف بین المللی با تصمیم دولت و موافقت مجلس به عراق آمد و هنگامی که از آن خواسته می گردد که خارج گردد مطمئنا باید این کار به وسیله مجلس عراق انجام گردد. ما به همه تصمیم های مجلس عراق که نماینده ملت است احترام می گذاریم. دولت برنامه های دیگری در موضوع همکاری با ناتو یا کشورهای منطقه ای و همجوار دارد، زیرا این قضیه تکمیل توانمندی نیروهای مسلح عراق بسیار مهم است. ما نمی خواهیم در همان اشتباهی که در جریان سقوط شهرهای متعد رخ داد گرفتار آییم و تروریسم به دروازه های بغداد رسید.

رسول همچنین درباره نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق گفت: ما همه کسانی را که در کنارمان بودند فراموش نمی کنیم که از جمله آنها جمهوری اسلامی ایران است که از همان ابتدای ورود داعش و و رسیدن آن به اطراف شهر بغداد به یاری عراق آمدند.

.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1291

به "سخنگوی فرمانده کل عراق: مصوبه مجلس عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه را کاملا اجرا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی فرمانده کل عراق: مصوبه مجلس عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه را کاملا اجرا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید