راه های مقابله با ویروس کرونا

به گزارش هدا بلاگ، با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا در دنیا و وارد شدن آن به ایران سایت لحظه آخر نیز وظیفه خود دانست برای اطلاع رسانی به شما مخاطبان گرامی از علائم این بیماری بگوید و توصیه هایی مفید برای پیشگیری از این بیماری نیز برای شما برشمرد و با رعایت نکات مورد نظر از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شده تا هر چه زودتر در ایران ریشه کن شود و شرایط موجود به حالت اولیه باز شود. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی از بیماری کرونا بدست آورید.

راه های مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، همانطور که گفته شده علائم این بیماری کاملا شبیه به سرماخوردگی می باشد و می تواند چندین روز در بدن انسان به صورت نهفته باقی مانده و پس از چندین روز خود را نشان دهد، اما خبر امیدوار کننده ای که در خصوص این ویروس وجود دارد این است که پیشگیری از این ویروس بسیار ساده و راحت می باشد، اگر به نکاتی که در ادامه مطالعه خواهید کرد توجه کنید و با دقت آن ها را انجام دهید خطر ابتلای شما و اطرافیانتان تا حد قابل توجهی کاهش یافته و می توان گفت خطری شما را تهدید نمی کند. پس موارد ذیل را با دقت مطالعه نموده و به خاطر بسپارید و جزء به جزء آن را رعایت نموده و به اطرافیانتان نیز این اطلاعات را انتقال دهید.

شستشوی مرتب دست ها و صورت : اولین نکته و مهم ترین نکته که از سوی سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است شستشوی مرتب و مدارم دست ها و صورت می باشد، قبل و بعد از غذا حتما دست ها شستشو گردد، همچنین با حضور در اماکن عمومی و تماس با اجسام دست ها و صورت مداوم مورد شستشو قرار گیرند، این نکته را در نظر داشته باشید مدت زمان شستشوی دست ها حداقل باید 30 ثانیه باشد و به صورت کاملا اصولی انجام گیرد، در ادامه اصول شستشوی دست ها به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

کاهش تعاملات روزانه : از دیگر مواردی که در این شرایط باید از سوی افراد رعایت گردد کاهش تعاملات روزانه می باشد، به شما توصیه می گردد تا حد امکان از خارج شدن از منزل و یا پذیرش میهمان به خانه جلوگیری کنید، همچنین از دست دادن، رو بوسی و یا لمس سایرین و اجسام جلوگیری نموده و در شرایط ضروری و در صورت لمس حتما بلافاصله دست ها و صورت شسته خود را بشویید.

کاهش تماس با سطوح و اجسام : با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی سازمان های جهانی ویروس کرونا می تواند تا 9 روز بر روی اجسام و سطوح زنده بماند، از این رو میزان ابتلا به این بیماری تا حد قابل توجهی افزایش می یابد، پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید حد الامکان از تماس با سطوح و اجسام جلوگیری کنید و پس از لمس آن ها بلافاصله دست ها را بشویید.

استفاده از ابزار ایمنی : درصورت لزوم و ضرورت برای خارج شدن از منزل حتما از ماسک های استاندارد و فیلتردار، دستکش و مایع ضد عفونی کننده بهره ببرید، حدالامکان از دستکش یکبار مصرف بهره ببرید و به یاد داشته باشید از تماس دست ها به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری فرمایید.

رعایت فاصله جانبی با افراد : در صورت شرایط ضروری و رفتن به اماکن عمومی تا حد امکان با فاصله 1 متری از افراد باشید و از نزدیک شدن به افراد جلوگیری کنید، به خصوص افرادی که علائمی همچون سرفه و عطسه از خود بروز داده اند.

دوری از حیوانات : با توجه به میزان مبتلایان این بیماری و اعلام آمار سازمان جهانی بهداشت، تا به حال گزارشی مبنی بر ابتلای حیوانات به این ویروس و کشته شدن آن ها توسط کرونا به صورت رسمی اعلام نشده است اما از طرفی مصون بودن حیوانات از این بیماری نیز اعلام نشده و این می تواند خطری هرچند کوچک برای انسان باشد، از این رو توصیه می گردد تا حد امکان از تماس با حیوانات اهلی و غیر اهلی نیز خودداری گردد.

بهداشت در تغذیه : این روزها بهتر است از تمام جهات جانب احتیاط رعایت گردد تا میزان احتمال ابتلا به ویروس را تا حد امکان کاهش دهیم، از این رو پزشکان توصیه دارند گوشت و تخم مرغ و محصولاتی از این دست کاملا پخته شوند و در حین تمیز کردن، شستشو و پختن آن ها به هیچ عنوان با بینی، چشم و دهان تماسی نداشته باشید و بلافاصله پس از اتمام کار دست ها را شستشو دهید. همچنین تا حد امکان مواد غذایی با طبع گرم میل کنید و از مصرف مواد غذایی با طبع سرد خودداری فرمایید چرا که میزان گرمی بدن هرچه بیشتر باشد مقاومت بدن در برابر این ویروس بیشتر می گردد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 408

به "راه های مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید