دستیابی به استقلال مالی در دانشگاه شریف با راه اندازی چرخه دانش و ارزش

به گزارش هدا بلاگ، رئیس دانشگاه شریف گفت: ماموریتی به معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه واگذار شده و قرار است پژوهشکده فناوری های همگرا در حوزه میان رشته ای ها راه اندازی شود.

دستیابی به استقلال مالی در دانشگاه شریف با راه اندازی چرخه دانش و ارزش

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، امروز، 18 دی ماه سال 99 جلسه ای با حضور غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، محمدرضا موحدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و برخی از مدیران دانشگاه صنعتی شریف در محل اتاق شورای دفتر ریاست برگزار گشت.

در ابتدای جلسه فتوحی پس از خیر مقدم، تشکیل این جلسه را در راستای معرفی فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه بیان نمود و گفت: تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند که در 13 دانشکده در حال تحصیل هستند این امر نشانگر پتانسیل بالای دانشگاه به خصوص در امور پژوهشی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: برنامه راهبردی در دانشگاه تنظیم شده که به تصویب هیئت امنای دانشگاه نیز رسیده است. برنامه راهبردی دانشگاه که شامل؛ سرآمدی در آموزش، سرآمدی در پژوهش و فناوری و سرآمدی در اثر بخشی اجتماعی است و دانشگاه آن را به عنوان سه موضوع اصلی دنبال می کند. در کنار این مباحث و بین المللی سازی دانشگاه، با توجه به مشکلاتی که دانشگاه در خصوص بودجه با آن روبرو است در تلاش هستیم که همسو با فعالیت های مختلفی که انجام می شود دانشگاه را به سمت دستیابی به استقلال نسبی مالی نیز سوق دهیم.

وی افزود: با توجه به برنامه های گسترده ای که در حوزه پژوهشی در دانشگاه انجام گرفته است، شاید بتوان مهم ترین آن فعالیت ها را راه اندازی چرخه دانش و ارزش دانست که از آموزش شروع شده و تا سرانجام که تجاری سازی و تبدیل به محصول است را شامل می شود.

فتوحی در سرانجام صحبت های خود از راه اندازی کمیته ای تحت عنوان کمیته تحول در آموزش و پژوهش (اتاق فکر) در راستای گسترش برنامه راهبردی دانشگاه خبر داد.

وی در سرانجام گفت: گسترش زمینه های میان رشته ای نیازمند رشد بیشتری در دانشگاه است. این امر نیازمند ارتباط تنگاتنگ میان آموزش و پژوهش بیش از پیش است. در همین خصوص مأموریتی به معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحت عنوان ایجاد یک پژوهشکده nbic (فناوری های همگرا) به طوری که بتوان زمینه های مختلف میان رشته ای را در این بخش مدیریت کرد، واگذار شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2409

به "دستیابی به استقلال مالی در دانشگاه شریف با راه اندازی چرخه دانش و ارزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به استقلال مالی در دانشگاه شریف با راه اندازی چرخه دانش و ارزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید