دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت

به گزارش هدا بلاگ، وزیر امور مالی و دارایی از دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت اطلاع داد.

دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در جلسه مجمع عمومی سالیانه بانک سپه که به منظور آنالیز عملکرد صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند سال 98 برگزار گردید، با بیان اینکه تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت، یکی از دغدغه های جدی دولت است، گفت: وزارت اقتصاد پیشنهاداتی در همین ارتباط مطرح نموده که با موافقت و دستور رییس محترم جمهور برای پیگیری سریع موضوع به ستاد مالی دولت ارجاع شد.

وی با ابراز امیدواری بابت تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت با توجه به پیشنهادات مطرح شده توسط وزارت اقتصاد گفت: تحقق این موضوع می تواند نقطه عطفی برای سال مالی 1399 بانک ها بویژه بانک سپه باشد.

وزیر امور مالی و دارایی در ادامه از تحقق آرزوی دیرینه بانک سپه در ایجاد سامانه جدید بانکداری یکپارچه و نقش آفرینی در عرصه کلان مالی کشور را از ویژگی های شاخص و مثبت بانک سپه بیان کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده با توجه به گزارش ارائه شده در مجمع بانک سپه در مورد تحقق حاکمیت شرکتی، یادآور شد: انتظارات و نیازمندی های مترتب بر حاکمیت شرکتی خیلی بالا است و کارکرد و کلیه تصمیمات متخذه و برنامه های بانک باید از آن اثرپذیر باشد.

وزیر اقتصاد از اهتمام مدیران و کارکنان بانک سپه در استقرار سیستم بانکداری یکپارچه(core banking) تقدیر و تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد تجهیز بانک سپه به بانکداری یکپارچه، سرآغاز دستیابی به بانکداری دیجیتال باشد.

همچنین دکتر دژپسند از همراهی بانک سپه در تامین مالی طرح ها و پروژه های زیربنایی دولت تشکر نمود.

این گزارش حاکی است، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این جلسه گفت: در سال 98 مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و همکاران ما در بانک سپه علاوه بر اداره پیروز بانک خود مدیریت 5 بانک دیگر را نیز بر عهده گرفته و فرایند ادغام را به بهترین شکل به جلو بردند.

وی اضافه نمود: بانک سپه در دستیابی به اهداف معین شده بویژه در حوزه شاخص های عملکرد مالی و پیاده سازی بانکداری یکپارچه بسیار پیروز عمل نموده است.

وی اعلام کرد: در وزارت اقتصاد برنامه ای تحت عنوان فراگیری مالی یا شمولیت مالی در دستور کار قرار گرفته که ضروری است تمام آحاد جامعه در سراسر ایران به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند.

در ادامه جلسه چقازردی مدیرعامل بانک سپه نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد مالی این بانک ارائه کرد و مطرح کرد با کوشش های انجام شده، این بانک از منظر ارزیابی شاخص های اختصاصی در بین بانک های دولتی تابعه وزارت اقتصاد حائز رتبه اول شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1946

به "دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری تسویه مطالبات نظام بانکی از دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید