خداحافظی قمر دوم زمین را زنده تماشا کنید

به گزارش هدا بلاگ، امشب می توانید به صورت زنده قمر مصنوعی کوچک زمین را که پیش از ترک مدار برای آخرین بار به سیاره ما نزدیک می شود مشاهده کنید.

خداحافظی قمر دوم زمین را زنده تماشا کنید

این شی که نامش SO2020 است طبیعی نبوده و ساخته دست انسان است در حقیقت دانشمندان می گویند که بخشی از یک موشک فضایی است که در سال 1960 در ماموریت شکست خورده ناسا شرکت داشته است.

به گزارش ایسنا، این برنامه تصاویری زنده از این شی همزمان با گذرش از کنار زمین بر روی وبسایت VTP پخش خواهد شد. این رویداد قرار بود روز گذشته اول فوریه پخش زنده گردد اما به دلیل وجود ابر و مشکل در دید، امروز (2 فوریه) در ساعت 23 ساعت جهانی(2.5 بامداد به وقت ایران) انجام می گردد.

جیانلوکا ماسی(Gianluca Masi) از پروژه تلسکوپ مجازی(VTP) پیشتر گفته بود: در تاریخ 1 فوریه این بخش از موشک بسیار به ما نزدیک خواهد شد.

این قمر مصنوعی در تاریخ 17 آوریل سال 2020 توسط تلسکوپ 71 اینچی Pan-STARRS1 در قله کوه هالئاکالا (Haleakalā)در جزیره مائوئی(Maui) هاوایی کشف شد. در نوامبر به طور موقت توسط جاذبه زمین به دام افتاد و در مدار قرار گرفت.

مدل سازی کامپیوتری نشان می دهد که این قمر تا هفتم ماه مارس 2021 در مدار خواهند ماند و پس از آن از مدار خارج شده و به سمت مداری در خورشید می رود.

مشخص نیست که این شی دوباره چه زمانی به مدار ما باز می گردد، اما باب کینگ(Bob King) یک ستاره شناس در روزنامه ی(Duluth News Tribune) نوشت: این احتمال وجود دارد اما بهتر است مردم تا زمانی که فرصت هست آن را تماشا کنند.

طی این رویداد SO2020 در فاصله 139500 مایلی(224503 کیلومتری) زمین قرار خواهد گرفت و این دومین باری است که انقدر به زمین نزدیک می گردد. پیش از این نیز یک بار در تاریخ 1 دسامبر در فاصله بسیار نزدیکی از زمین یعنی 31605 مایلی(50863 کیلومتری) زمین معادل 13 درصد فاصله ماه با زمین، قرار گرفته بود.

ماسی در وب سایت پروژه تلسکوپ مجازی(VTP) نوشت: پس از قرارگیری در فاصله بسیار نزدیک در دسامبر این قمر اکنون بار دیگر به زمین نزدیک می گردد این بار برای خداحافظی!

این قمر مصنوعی بخشی از ماموریت فضایی سروایور 2 (Surveyor 2) است. در این ماموریت قرار بود سطح ماه با کاوشگر رباتیک بررسی گردد اما به دلیل مسائل فنی اپراتورها کنترل فضاپیما را از دست دادند و این ماموریت بی نتیجه ماند. این فضاپیما دهها سال در فضا سرگردان بود تا در مدار زمین افتاد.، ایسنا

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2362

به "خداحافظی قمر دوم زمین را زنده تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی قمر دوم زمین را زنده تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید