خبرنگاران 3 میلیون بوته گل فضای شهر ارومیه را بهاری نموده است

به گزارش هدا بلاگ، ارومیه - خبرنگاران - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: شهرداری با کاشت سه میلیون بوته گل فصلی و دایمی در بوستان ها، پارک ها، فضاهای سبز شهری به استقبال بهار رفته و کاشت بوته های گل در این شهر ادامه دارد.

خبرنگاران 3 میلیون بوته گل فضای شهر ارومیه را بهاری نموده است

بهمن تمجیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: عملیات کاشت این بوته های گل در سطح شهر ارومیه از اسفند گذشته شروع شده و تمامی کوشش شهرداری ارومیه در این روزها که مردم با ویروس کرونا درگیر هستند، افزایش زیبایی شهر و ایجاد نشاط اجتماعی در آنهاست.

وی بیان نمود: تماشای گل و بوییدن آن موجب آرامش و امیدواری انسانهاست و این موضوع توسط دانشمندان و محققان اثبات شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: این گل ها از نوع بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همواره بهار، کلم زینتی، مارگریت، کوکب، قرنفل، میخک و لاله است که در سطح شهر ارومیه در دست کاشت است.

تمجیدی ادامه داد: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل ها در پارک های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل هاست و امیدواریم این امر در فصل بهار به خوبی رعایت گردد.

وی اضافه کرد: فراوری و تکثیر انواع گل های فصلی در نهالستان های واحد فراوریات سازمان با هدف خودکفایی در فراوری و کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، شهر ارومیه با بیش از 11 هزار هکتار مساحت و 750 هزار نفر جمعیت از چند سال گذشته به شهر گل در کشور معروف شده و با ابتکار مدیریت شهری چندین بار نیز جشنواره گل در این شهر برپا شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2677

به "خبرنگاران 3 میلیون بوته گل فضای شهر ارومیه را بهاری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 میلیون بوته گل فضای شهر ارومیه را بهاری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید