خبرنگاران 20 تعاونی برتر استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش هدا بلاگ، اردبیل- خبرنگاران- 20 تعاونی برتر و برگزیده استان اردبیل در 20 گرایش تولیدی، صنعتی و خدماتی روز چهارشنبه طی آیینی با حضور تعاونگران، کارآفرینان و فعالان مالی و تولیدی این استان تجلیل شدند.

خبرنگاران 20 تعاونی برتر استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرنگاران، برنامه تجلیل از این تعاونی های برگزیده در قالب پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر و همزمان با افتتاح 10 تعاونی منتخب استان اردبیل به وسیله ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ناحیه صنعتی بخش رضی شهرستان مشکین شهر برگزار گردید.

برای حضور در پانزدهمین دوره انتخاب تعاونی های برتر استان اردبیل، 440 تعاونی از میان هزار و 800 تعاونی فعال استان اردبیل حایز شرایط بودند که از این تعداد، 20 شرکت به عنوان تعاونی های برگزیده این استان توسط کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و معرفی شدند.

توجه به اشتغالزایی بخش تعاون در مناطق روستایی و عشایری لازم است

استاندار اردبیل در آیین تجلیل از تعاونی های برتر و برگزیده این استان با اشاره انعقاد قرارداد برای اعطای سه هزار و 110 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل روستایی و عشایری، خواهان توجه ویژه به ظرفیت اشتغال بخش تعاون در مناطق روستایی و عشایری شد.

اکبر بهنام جو با تجلیل از اقدام شرکت تعاونی فراوریی پوشاک عرفان ارشق مشکین شهر و اشتغالزایی 150 نفر در این واحد تعاونی گفت: بخش تعاون استان اردبیل در زمینه اشتغال و فراوری گام های خوبی برداشته است.

وی خواهان معرفی کارها و فعالیت های پیروز بخش تعاون استان اردبیل شد و اضافه کرد: شرکت های تعاونی می توانند واحدهای فراوریی خود را در شهرک ها و ناحیه های صنعتی سطح استان مستقر نموده و از تسهیلات و امکانات فراهم شده در این مناطق بهره مند شوند.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به فعالسازی ناحیه صنعتی بخش ارشق شهرستان مشکین شهر در جوار شهر رضی بعد از 11 سال تعطیلی گفت: این ناحیه صنعتی در 2 سال اخیر رونق گرفته و امروز سومین واحد از 14 واحد فراوریی در حال احداث در آن به بهره برداری رسید.

اشتغال 15 هزار نفر در بخش تعاون استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در آیین تجلیل از تعاونی های برتر و برگزیده این استان، از تشکیل 106 شرکت تعاونی در سطح استان طی یکسال گذشته اطلاع داد و بیان نمود: هم اکنون حدود 15 هزار نفر در بخش تعاون استان به کار، فراوری و فعالیت مالی مولد مشغول هستند.

قاسم رحیمی گفت: هم اکنون یکهزار و 850 تعاونی در استان اردبیل فعال است و 105 هزار نفر در این تعاونی ها عضویت دارند.

وی بیان نمود: 622 مورد از تعاونی های فعال استان اردبیل در بخش کشاورزی، 504 مورد در بخش خدمات، 254 شرکت در بخش صنعت، 110 مورد در بخش مسکن، 95 شرکت در فراوری فرش و 80 تعاونی نیز در بخش های فراوریی و توزیعی فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، میزان سرمایه ثبت شده تعاونی های این استان را بیش از سه هزار میلیارد ریال بیان نمود.

وی با اشاره به فعالسازی 122 شرکت تعاونی غیرفعال و راکد استان در یک سال گذشته به وسیله اعطای تسهیلات مشاغل روستایی و سایر سیاست های حمایتی گفت: سال جاری حمایت از تعاونی های راکد و در حال فعالیت از محل تسهیلات اشتغالزا در سطح استان ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگاران، امروز پیش از معرفی و تجلیل تعاونی های برتر استان اردبیل، 10 طرح بخش تعاون این استان طی آیینی به وسیله ارتباط ویدئویی و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ها بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال توسط فعالان بخش تعاون استان اردبیل سرمایه گذاری شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، با بهره برداری از این 10 طرح تعاونی، زمینه اشتغال 377 نفر در بخش تعاون استان فراهم شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1578

به "خبرنگاران 20 تعاونی برتر استان اردبیل تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 تعاونی برتر استان اردبیل تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید