خبرنگاران دخالت برخی استانها در تعیین قیمت کالا، کنترل بازار را سخت کرده است

به گزارش هدا بلاگ، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برخی از استانها قیمتهایی بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور برای برخی کالاهای اساسی تعیین می کنند که این موضوع بر کنترل قیمتهای این کالاها در بازار استان تاثیر گذاشته و آن را سخت کرده است.

خبرنگاران دخالت برخی استانها در تعیین قیمت کالا، کنترل بازار را سخت کرده است

مرتضی اشرفی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این که قادر به مدیریت تصمیمات جزیره ای سایر استانها در حوزه کالاهای اساسی نیستیم افزود: این در حالی است که ستاد تنظیم بازار کشور در راس سیاستگذاری در بازار قرار گرفته است و مرجع اصلی قیمت گذاری برای کالاهای اساسی است.

وی افزود: شیوع کرونا و تحریمهای اقتصادی باعث نوسان قیمتها شده است لذا تثبیت قیمتها یک موضوع ملی است و باید در سطح کل کشور اصلاح شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: زمانی که ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز را 204 هزار ریال اعلام می کند هیچ مرجعی در استان مجاز به افزایش قیمت گوشت مرغ نیست در غیر این صورت مشمول برخورد قانونی و تعزیراتی می شود.

اشرفی با بیان اینکه 2 گمانه برای افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور مطرح است افزود: نخستین گمانه این است با وجود جوجه ریزی مناسب، تولید گوشت مرغ دچار کمبود است و گمانه دیگر این است که مردم به هر دلیلی ذخیره سازی کرده و بیشتر از نیاز خود گوشت مرغ خریداری می کنند.

وی ادامه داد: هزار و 700 مرغداری و 14 کشتارگاه در خراسان رضوی وجود دارد و از سوی دیگر گوشت مرغ از استانهای دیگر به شیوه های مختلف قاچاق می شود که نظارت بر این موارد سخت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از هفته قبل سه نفر از کنندگان دستگاه های اجرایی در کشتارگاه ها مستقر شدند و روزانه 200 کامیون مرغ کشتار روز به مراکز توزیع حمل می شود.

اشرفی افزود: از آنجا که دولت نهاده مرغدار را با ارز دولتی تامین می کند گوشت مرغ مشمول قیمت گذاری است و همه تلاش مسوولان این است که مشکل کنونی در بحث گوشت مرغ از بین برود.

استانهای دیگر مقصر اصلی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید پذیرفت زمانی که استانهای همجوار یا استانهای دیگر کشور مرغ زنده را به قیمت بالاتر از قیمت مصوب آن عرضه می کنند به طور قطع کنترل قیمت مرغ زنده در خراسان رضوی با قیمت 144 هزار ریال سخت است و انرژی زیادی از دستگاه های اجرایی می گیرد.

علی غفوری مقدم افزود: با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی مدخل، بازرسان در 14 کشتارگاه استان مستقر و از توان زنجیره های تولید بهره گرفته شده است تا بتوان شبکه توزیع را به این زنجیره ها متصل کرد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از گران فروشی، هم اکنون جهاد کشاورزی در تلاش است، مرغ زنده را به قیمت مصوب به دست کشتارکن برساند و کشتارکن نیز با قیمت مصوب آن را در اختیار شبکه توزیع قرار دهد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا 19 اسفندماه 783 پرونده در خصوص گوشت مرغ وارد تعزیرات حکومتی استان شده که از این تعداد 699 پرونده با محکومیت 188 میلیارد ریال مختومه شده است.

مرتضی مدنی افزود: 96 پرونده در خصوص گوشت مرغ نیز در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در دست بررسی است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2553

به "خبرنگاران دخالت برخی استانها در تعیین قیمت کالا، کنترل بازار را سخت کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دخالت برخی استانها در تعیین قیمت کالا، کنترل بازار را سخت کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید