خبرنگاران ایلام مقام اول امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب کرد

به گزارش هدا بلاگ، ایلام- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از کسب مقام اول استان از نظر امنیت سرمایه گذاری در بین استان های کشور خبر داد.

خبرنگاران ایلام مقام اول امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، جهانگیر رستمزاد گفت: بر اساس گزارش یازدهمین سنجش فصلی شاخص امنیت سرمایه گذاری در کشور و پس از ارزیابی هفت هزار و 795 فعال اقتصادی نمونه سراسر کشور، استان ایلام مقام اول امنیت سرمایه گذاری را کسب کرد.

وی افزود: این جایگاه در بررسی 38مولفه ، هفت نماگر و 9 حوزه کسب و کار 31 استان در تابستان سال گذشته بدست آمده و نتیجه بررسی این شاخص ها در پاییز و زمستان سال قبل پس از اعلام نتایج متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

رستمزاد گفت: این در حالی است که بر اساس همین گزارش پس از استان ایلام، استانهای قزوین و هرمزگان دارای مناسب ترین شرایط امنیت سرمایه گذاری نسبت به سایر استانها از منظر فعالان کسب و کار ارزیابی شده اند.

وی افزود: همچنین بررسی شرایط نماگرهای امنیت سرمایه گذاری حاکی از آن است که استان ایلام در زمینه عملکرد دولت رتبه دوم ، ثبات اقتصادی کلان رتبه 12 و شفافیت سلامت اداری رتبه یک را دارد.

وی افزود: در تعریف و تضمین حقوق مالکیت رتبه سوم، فرهنگ وفای به عهد رتبه دوم، پیش بینی پذیری قوانین رتبه دوم و مصونیت جان و مال شهروندان رتبه نهم را در بین استانهای کشور کسب کرده است.

رستمزاد گفت: نکته قابل توجه در بررسی نتایج این گزارش اینکه استان ایلام در تمامی نماگرها بهتر از میانگین کشور قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در بررسی رتبه بندی مولفه های آماری و پیمایشی برای استانهای کشور، استان ایلام در بین استانهای کشور رتبه اول شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استان ایلام با توجه به این ویژگی مهم و اثرگذار قابلیت های زیادی در امر جذب سرمایه گذاری دارد که منطقه آزاد تجاری و صنعتی، مرز بین المللی مهران، نفت و گاز ذخایر ارزشمند کانی های غیر فلزی و جاذبه های گردشگری طبیعی از سایر موارد قابل اشاره است.

وی، عزم و همت مدیران برای استقبال، همکاری و جذب سرمایه گذاران را از دیگر مولفه های مهم برای جذب سرمایه گذاران در استان مطرح نمود و گفت: امیدواریم راستا توسعه استان با شتاب بیشتری طی شود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2845

به "خبرنگاران ایلام مقام اول امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایلام مقام اول امنیت سرمایه گذاری کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید