خبرنگاران استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است

به گزارش هدا بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به لحاظ شیوع بیماری کرونا در روزهای سختی قرار داریم؛ گفت: از همه مردم انتظار داریم برای کاهش زنجیره انتقال کرونا حتما توصیه های بهداشتی را با زدن ماسک رعایت نمایند.

خبرنگاران استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مهار کرونا اظهارداشت: برای حفظ سلامت مردم همه به وظیفه و مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند و در برخورد با افرادی که سلامت مردم را به خطر می اندازند، هدایتگر، مشاور و سفیر سلامت باشند.

کننده عالی دولت در استان ضمن اشاره به مصوبه های ستاد ملی کرونا که امروز به ریاست دکتر روحانی برگزارشد، بیان داشت: با توجه به وجود خطر شیوع و انتقال کرونا در تجمع ها و امکان عمومی از 15 تیرماه استفاده از ماسک الزامی است و اجرای این دستورالعمل باجدیت کامل پیگیری می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه در شرایط قرمز واقع شده است، امکان بازگشایی تالارهای عروسی در این هفته ممکن نیست و در صورت مشارکت مردم و بهبود شرایط محتمل است از هفته آینده تالارهای عروسی با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند.

استاندار کرمانشاه از ارایی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرستان های دارای شرایط قرمز اطلاع داد و گفت: براین اساس محدودیت های تردد و تعطیلی های احتمالی به وزارت کشور و بهداشت ارسال شده و امیدواریم با یاری و مشارکت مردم به سمت شرایط بهتری پیش رویم و نیازی به اعمال محدودیت نباشد.

بازوند به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای انجام روزانه بیش از هزار تست اشاره نمود و توضیح داد: انجام تست های تشخیصی کرونا از فردا براساس ضوابط جدید انجام می گردد و دانشگاه علوم پزشکی موظف است نسبت به اطلاع رسانی این موضوع اقدام و مردم را از فرآیندهای جدید مطلع نماید.

وی در ادامه تأکید کرد: برگزاری مراسم های عزاداری یکی از عوامل اصلی انتقال کرونا است که از همه بزرگان انتظار داریم در شهرستانها نسبت به قانع کردن سازی مردم برای خودداری از این امر اقدام کنند و فرمانداران نیز به صورت مستقیم ناظر اصلی این موضوع هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 222 هزار و 669 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 144 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 10 هزار و 508 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (8 تیر 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 489 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 406 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور 222 هزار و 669 رسید.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 963

به "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید