تصاویری از طراحی اولین بی ام و در دنیا

به گزارش هدا بلاگ، ب ام و خودرو X5 را اسپورت فعال می نامد که نشان دهنده عملکرد داخل و خارج جاده ای آن است.

تصاویری از طراحی اولین بی ام و در دنیا

به گزارش خبرنگار ، ب ام و X5 خودروی نمادین و مهم برای این خودروساز آلمانی بوده است. X5 اولین شاسی بلند باواریایی ها بوده و فراوری آن به معنی اولین ورود ب ام و به کلاس شاسی بلند های لوکس بوده است، کلاسی که همانند گاو شیرده برای خودروسازان عمل می نماید.

X5 در سال 1999 معرفی گردید و از زمان عرضه تا به امروز فروش بیش از 2 میلیون دستگاهی را تجربه نموده است. ب ام و این خودرو را SAV یا خودروی اسپورت فعال می نامد که نشان دهنده عملکرد داخل و خارج جاده ای آن می باشد.

اما طراحی نسل اول این خودرو چگونه اجرا شده است؟ از آنجایی که ب ام و آن موقع مالک لندروور بوده بنابراین تأثیر این برند روی اولین نسل X5 مشهود است. البته مفهوم کلی خودرو اصلاً به لندروور ارتباطی نداشته است.

خوشبختانه فرانک استفنسون که طراح مینی کوپر مدرن و فورد اسکورت است بعضی جزئیات از فرایند طراحی X5 نسل اول را به اشتراک گذاشته است. در واقع به چیزی شبیه پشت صحنه فرایند طراحی این شاسی بلند فکر کنید.

استفنسون در ویدئوی خود به بعضی حقایق مهم و جالب درباره طراحی نسل اول X5 اشاره می نماید. ظاهراً او تیمش که با مدیریت کریس بنگل انجام وظیفه می نموده تنها 6 هفته زمان برای طراحی X5 داشته اند. بله 6 هفته زمان از زمان شکل گیری مفهوم و ایده تا طراحی نهایی محصول!

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 880

به "تصاویری از طراحی اولین بی ام و در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از طراحی اولین بی ام و در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید