ترامپ: هیدروکسی کلروکین امن است، مساله را سیاسی کردند

به گزارش هدا بلاگ، با وجود اینکه شواهد پزشکی قابل توجهی تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین بر ویروس کرونا را رد می نمایند، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از این دارو برای درمان کووید-19 دفاع کرد و گفت بحث درباره آن بسیار سیاسی شده است.

ترامپ: هیدروکسی کلروکین امن است، مساله را سیاسی کردند

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ همچنین به گرمی درباره پزشکی که دوشنبه شب ویدیویی از او را در توییتر بازنشر داد و به استفاده از این دارو برای درمان کروناویروس اشاره داشت، صحبت کرد. این ویدیو که همچنین در آن ادعا می گردد مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند، از آن موقع از چندین پلتفورم بابت نقض سیاست ها و اطلاع رسانی غلط برداشته شده است.

ترامپ بارها گفته است که شیفته هیدروکسی کلروکین است، دارویی که برای پیشگیری از مالاریا بیش از 60 سال است استفاده می گردد. تاکید او روی این دارو برای چندین ماه، موجب طرح این اتهام شد که سازمان غذا و داروی آمریکا تحت فشار، این دارو را برای درمان کرونا تایید نموده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا ماه پیش پس از دریافت چندین گواهی از چندین مرکز درمانی که نشان می داد هیدروکسی کلروکین روی درمان کووید-19 بی تاثیر است و می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد، تاییدیه خود را پس گرفت.

ترامپ اما بار دیگر در جمع خبرنگاران کاخ سفید به استفاده خودش از این دارو در اوایل سال جاری به مدت 14 روز سخن گفت و تاکید نمود: داروی امنی است و مشکلاتی ایجاد نمی کند. من هیچ مسئله ای نداشتم. من اصلا مسئله ای نداشتم. این دارو به من آسیبی نرساند و امیدوارم به هیچکس دیگری هم آسیب نزند.

دونالد ترامپ در ادامه گفت، به اعتقاد او استفاده از این دارو برای درمان کووید-19 خصوصا به این دلیل تابو شده است که او درباره آن صحبت کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که نسخه های جنجالی او برای درمان کرونا انتقاد بیشمار متخصصان درمان را به همراه دارد، همچنین اضافه نمود: خیلی از پزشکان فکر می نمایند که این داروی خیلی خوبی است و بعضی هم اینطور فکر نمی نمایند. فکر می کنم این مساله خیلی سیاسی شده است.

مقام های درمانی بارها تاکید نموده اند که هیچ مدرکی دال بر تاثیر این دارو بر درمان این بیماری وجود ندارد. ترامپ همچنین گفت آن پزشکانی که در آن ویدیوی جنجالی صحبت می کردند، بسیار مورد احترام بودند و این سوال را عنوان کرد که چرا شرکت های رسانه اجتماعی آن ها را حذف کردند.،ایسنا

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1227

به "ترامپ: هیدروکسی کلروکین امن است، مساله را سیاسی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: هیدروکسی کلروکین امن است، مساله را سیاسی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید