تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در اولین روز کاری اسفندماه

به گزارش هدا بلاگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش 5 هزار و 597 واحدی معادل 0.45 درصد به یک میلیون و 232 هزار و 759 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 90 واحدی به 17 هزار و 499 واحد رسید.

تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در اولین روز کاری اسفندماه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، امروز تالار شیشه ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه دوم اسفندماه ماه 99)، شاهد ادامه فرایند نزولی شاخص های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1460 واحدی معادل 0.45 درصد به رقم 321 هزار و 677 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت 637 واحدی معادل 0.15 درصد، عدد 438 هزار و 320 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 416 واحدی به رقم 286 هزار و 513 واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3592 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 758 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1098 واحد کاهش به رقم 904 هزار و 912 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 21790 واحد افزایش همراه بود و عدد 2 میلیون و 483 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، تاپیکو، وغدیر، وبملت و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در فرایند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وپارس، کگل و همراه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با خاتمه فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله گران بورس 6 میلیارد و 93 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 547 هزار و 373 نوبت معامله و به ارزش 54 هزار و 645 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولغدر(لیزینگ خودروغدیر) با 5.97 درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولیز، پارسیان، ولپارس، سهگمت و وایران بود. همچنین نماد معاملاتی ثاخت(بین المللی توسعه ساختمان) با 2 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبملت، شستا، فروس، وغدیر، ملت و دسینا قرار گرفتند.

پُرتراکنش های بازار امروز

فرایند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی فملی، وپارس، فولاد، ولپارس، ثامید، سیتا، امین و آبادا به عنوان پرتراکنش ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی فملی، سیتا، کمند، امید، پارند، پارند و سپاس با بیشترین تقاضا روبرو شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، خساپا، پالایش، کلوند، دارا یکم، دارا یکم و وتجارت بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع سایرمالی، محصولات چرمی و فلزات اساسی با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع لاستیک، چند رشته ای ص، شیمیایی و فراورده نفتی با فرایند نزولی روبرو شدند.

->

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2539

به "تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در اولین روز کاری اسفندماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در اولین روز کاری اسفندماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید