به جای سیر در فضا، بچه ها گرسنه دنیا را نجات بده!

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سناتور آمریکایی به دومین ثروتمند دنیا گفت باید مالیات بیشتری بپردازد تا بچه ها گرسنه دنیا نجات پیدا نمایند.

به جای سیر در فضا، بچه ها گرسنه دنیا را نجات بده!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سناتور برنی سندرز در واکنش به مطلبی که ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس در توئیتر خود منتشر نموده بود، او را مورد انتقاد قرار داده و پستی را منتشر کرد. ایلان ماسک دومین ثروتمند دنیا در توئیتر خود گفته بود که میخواهد دارایی اش را جمع کند تا روزی به چشم انداز خود در خصوص زندگی انسان ها در مریخ برسد، که این مطلب با واکنش انتقادی سندرز همراه شد.

سندرز گفت: سفر فضایی یک ایده هیجان انگیز است، اما در حال حاضر باید روی زمین متمرکز شویم و یک سیستم اقتصادیاتی پیشرو ایجاد کنیم تا بچه ها گرسنه نمانند، مردم بی خانمان نباشند و همه آمریکایی ها از خدمات بهداشتی برخوردار باشند. سطح نابرابری در آمریکا ناپسند است و تهدیدی برای دموکراسی ماست.

روز پنجشنبه، سندرز، سناتور چپ گرا که خواهان افزایش اقتصادیات بر ثروتمندان خصوصا ماسک و بزوس بود،، در توییت خود نوشت: ما در یک لحظه از تاریخ آمریکا هستیم که دو نفر ایلان ماسک و جف بزوس دارایی بیشتری نسبت به 40 ٪ پایین مردم این کشور دارند. این موضوع غیراخلاقی است.

وب سایت خبری CleanTechnica مقاله ای در انتقاد از سندرز و دفاع از ماسک نوشت و گفت که حمله به دومین ثروتمند دنیا واقعاً مضحک است. ماسک نیز با انتشار توئیتی در پاسخ به CleanTechnica نوشت: من در حال جمع آوری پول برای یاری به زندگی در چند سیاره و گسترش نور آگاهی درباره ستارگان هستم.

دومین ثروتمند دنیا با ایده های عجیب

طبق گفته های فوربس، ماسک دومین ثروتمند دنیا است و دارایی خالص عظیم در دنیا را دارد. طبق آخرین اطلاعات، ثروت مدیر عامل تسلا به ارزش 168.9 میلیارد دلار است. ماسک بیشتر ثروت خود را از عملکرد شرکت تسلا به دست می آورد، اما در کنار آن نیز بنیانگذار و مدیرعامل SpaceX است. او در هفته های اخیر پرواز های آزمایشی موشک Starship را شروع نموده و امیدوار است روزی انسان و محموله ها را به ماه و مریخ منتقل کند. ماه گذشته، ماسک درباره برنامه جاه طلبانه خود مبنی بر زندگی انسان ها در مریخ تا سال 2026صحبت کرد، برنامه ای که هفت سال قبل از اینکه ناسا قصد فرود فضانوردان در سیاره سرخ را داشته باشد، توسط مدیرعامل اسپس ایکس مطرح شده بود.

اعتراض به کم بودن اقتصادیات ثروتمندان

پیش از این سندرز و دیگر سیاستمداران عظیم آمریکا مانند سناتور الیزابت وارن از ماساچوست در خصوص افزایش اقتصادیات بر ثروتمندان بحث نموده بودند تا بتوانند هزینه برنامه های اجتماعی را به نفع فقیرترین شهروندان آمریکایی پرداخت نمایند. در طی شیوع ویروس کرونا، هنگامی که میلیون ها آمریکایی شغل خود را از دست دادند و ده ها هزار شغل نابود شد، ارزش خالص دارایی های ماسک و بزوس همیشه در حال افزایش بود.

بیماری کرونا شکاف بین فقیر و غنی را در آمریکا افزایش داد، به طوری که 40 درصد از خانوار های دارای درآمد بالا گفتند که اکنون شرایط اقتصادی بهتری نسبت به گذشته دارند، در حالی که 32 درصد از خانواده های کم درآمد می گویند اکنون شرایط بدتری را تجربه می نمایند.

هشدار سندرز به جف بزوس

این دومین بار در چند هفته گذشته است که سندرز یکی از دو ثروتمندترین مرد دنیا را هدف قرار می دهد. هفته گذشته این سناتور پس از رد دعوت برای حضور در جلسه دادرسی سنا، به بزوس هشدار هایی داد. سندرز گفت که او از مدیر فناوری آمازون خواسته است در جلسه کمیته حاضر گردد و در خصوص انتخابات اتحادیه در انبار آمازون در بسمر، آلاباما بحث کند.

سندرز در توئیت خود گفت: جای تأسف است که آقای بزوس به دادرسی ما ملحق نمی گردد. در حالی که او در طی شیوع بیماری 78 میلیارد دلار ثروتمندتر شده، خانواده ها برای زنده ماندن کوشش می نمایند، پس چرا او هزینه زیادی را صرف جلوگیری از تشکیل اتحادیه کارگران در انبار آمازون در آلاباما برای کارگران نموده است؟

سندرز، به عنوان رئیس کمیته بودجه سنا، همچنین از جنیفر بیتس دعوت کرد که کارکنان انبار آمازون در بسمر آلاباما را توجیه کند، جایی که تقریبا 6000 کارمند در میان انتخابات برای اتحادیه حضور دارند.

سندرز در 14 مارس توییت کرد: من به جف بزوس، ثروتمندترین فرد روی کره زمین می گویم: راهکار شما برای کارگران آمازون برای ایجاد شرایط کار بهتر و حقوق بهتر چیست؟ شما 182 میلیارد دلار دارایی دارید، ولی بسیاری از افراد با مشکل روبرو هستند و نمی توانید به همه آن ها یاری کنید.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2639

به "به جای سیر در فضا، بچه ها گرسنه دنیا را نجات بده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای سیر در فضا، بچه ها گرسنه دنیا را نجات بده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید