باکس آفیس هفته؛ بازار فیلم های تکراری گرم تر است

به گزارش هدا بلاگ، همچنان فیلم های قدیمی که دوباره اکران شده اند نقش مهمی در سرپا ماندن سینماها بازی می کنند. هفته گذشته در چین فیلم 1917 سام مندس صدرنشین بود. باکس آفیس آمریکا ولی شاهد یک فیلم جدید بود. فیلم جمع کننده مالیات (The Tax Collector) با فروش 300 هزار دلاری توانسته صدرنشین جدول فروش جمع و جور این آخر هفته آمریکا شود.

باکس آفیس هفته؛ بازار فیلم های تکراری گرم تر است

شرایط سینماهای چین این روزها از سینماهای آمریکا بهتر است. فیلم 1917 درام جنگی که پارسال در فصل جوایز نظرها را به خودش جلب کرد توانست 5.16 میلیون دلار فروش کند. اگر فروش فیلم وابسته به سینماهای چین بود با شکست سختی روبه رو می شد. اما وقتی فیلم شما تریلری درباره جنگ جهانی اول است که بازیگر ستاره ای ندارد و با بودجه 90 میلیون تولید شده و درجه بندی اش هم R است، هر فروشی در چین برایش باارزش است. فیلم تا امروز در جهان 381 میلیون دلار فروخته است و فروش چین کمک می کند که فروش آن از 400 میلیون دلار فراتر رود.

نکته جالب فروش فیلم میان ستاره ای کریستوفر نولان در چین است که هنوز هم دامنه موفقیت هایش ادامه دارد. در پخش مجدد فیلم در دوران کرونا در چین این فیلم ماجراجویانه علمی-تخیلی در عرض هشت روز 11.48 میلیون دلار فروخت. سال 2015 که فیلم برای اولین بار اکران شد فروشش در چین به 121.99 میلیون دلار رسید که بیشتر از فروش هر فیلم ابرقهرمانی در چین بود.

به نظر می رسد چینی ها کلا جزء ستایش کنندگان کریستوفر نولان هستند. فیلم تلقین (اینسپشن) سال 2010 معادل 65 میلیون دلار فروش کرد و دانکرک سال 2017 نزدیک به 51 میلیون دلار فروخت. فیلم شوالیه تاریکی نولان هم اجازه نمایش در سینماهای چین را پیدا نکرد.

چین در سومین هفته بازگشایی سینماها نزدیک به 17.3 میلیون دلار درآمد داشته است. هم فیلم 1917 و هم میان ستاره ای در چین به سینماهای آیمکس کمک کردند که 1.6 میلیون دلار درآمد داشته باشند.

در سینماهای آمریکا ولی فروش اوضاع خوبی ندارد. فیلم هایی که پخش دوباره شان شروع شده مثل پارک ژوراسیک اسپیلبرگ فروش بهتری از فیلم های تازه وارد دارند ولی فیلم جمع کننده مالیات ساخته دیوید آیر توانسته خودش را به صدر جدول فروش برساند.

دیوید آیر را با فیلم خشم درام جنگی با بازی برد پیت که صحنه های خشنی داشت به یاد می آوریم. بعد از آن آیر سراغ فیلم ابرقهرمانی جوخه انتحار رفت که با اقبال منتقدان روبرو نشد. جمع کننده مالیات تریلر اکشنی با بازی شیا لبوف است که در فیلم خشم هم با آیر همکاری داشت. داستان دو انتقام جو که به جمع کننده مالیات شهرت دارند و برای مافیای جرم و جنایت لس آنجلس کار می کنند. یکی از آن ها مجبور می شود که از خانواده اش در مقابل خشم یک رقیب قدیمی محافظت کند.

سال 2018 اعلام شد که شیا لبوف به فیلم جدید دیوید آیر پیوسته است. فیلم برداری فیلم تابستان سال 2018 شروع شد. در اولین هفته نمایش جمع کننده مالیات تبدیل به فیلمی شد که بیشتر از بقیه از گوگل پلی و آی تیونز دیده شده بود و از فروش در VODها یک میلیون دلار کسب کرد. در 129 سالن سینما فیلم 317 هزار دلار فروش کرد.

نظر منتقدان به فیلم منفی بود. در روتن تومیتوز امتیاز 17 از 100 گرفته و در سایت متاکریتیک منتقدان به آن امتیاز 22 از 100 را داده اند. یعنی می شود فیلم را چیزی در حد یک فاجعه ارزیابی کرد. پیتر دبروج منتقد ارشد ورایتی در رابطه با فیلم نوشته است: یک فیلم خونین که به ندرت می شود پیوستگی بین عناصرش پیدا کرد و همان قدر جالب است که کوبیدن صورت تان به آسفالت خیابان و در همان موقع رد شدن یک ماشین شاسی بلند می تواند جالب و جذاب باشد.

اریک کوهن منتقد اینی وایر هم گفته: حتی زمانی که فیلم جمع کننده مالیات هدف استوارتر و ثابت تری برای یک تریلر انتقامی محکم پیدا می کند، بیشتر شبیه یک سیلی بعد از تهدیدهای عوامانه است و خشونتی که ناگهان منفجر می شود. در حقیقت فیلم فقط خشم روی خشم می آورد تا این که خاتمه به صلح برسد. این فیلم هم در رده فیلم هایی از دیوید آیر رفت که فرایند قصه گویی شان دچار اشکال است.

در رتبه دوم جدول فیلم اجاره ای را داریم که سه هفته از اکرانش گذشته و این آخر هفته 100 هزار دلار فروخت. فیلم از زمانی که اکران شده توانسته جایگاه خودش را در میان فیلم های جدول فروش حفظ کند. فیلم اجاره ای اثری در ژانر وحشت است که با بودجه کم ساخته شده و اولین کار دیو فرانکو به عنوان کارگردان است.

  • بهترین فیلم های ترسناک 2020 که نفس را در سینه حبس می کنند

دیو فرانکو را در فیلم ها بیشتر به عنوان بازیگر دیده ایم و شاید او را در فیلم سرگرم کننده و هیجان انگیز حالا منو می بینی به عنوان یکی از شعبده بازها به یاد داشته باشید. از طرف دیگر برادر او جیمز فرانکو جزء چهره های مطرح هالیوود است. همسر فرانکو آلیسون بری هم در این فیلم بازی می کند.

فیلم نامه را خود دیو فرانکو نوشته و طرح داستانی اش هم کار خودش است. داستان زن و شوهری به نام میشل و چارلی که به همراه برادر چارلی جاش و دوست دختر او به نام مینا تصمیم می گیرند به تعطیلات بفرایند. آن ها خانه ای اجاره می کنند که منظره ای رو به اقیانوس دارد. درخواست مینا برای اجاره خانه بدون هیچ دلیل مشخصی پذیرفته نمی شود. چارلی هم یک فرم ثبت نام پر می کند و درخواست او را می پذیرند. وقتی به ویلا می رسند با صاحب آن آشنا می شوند که مرد عجیبی به نظر می رسد. بعد از مدتی می بینیم که کسی گروه چهار نفره آن ها را زیر نظر دارد.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 63 از 100 است و به نظر می رسد که اولین فیلم دیو فرانکو توانسته نظر مثبت منتقدان را به خودش جلب کند. جان فراش منتقد هالیوود ریپورتر گفته است: این فیلمی است که با اعتماد به نفس ساخته شده و دیدنش لذت بخش است. تماشاگرش را به اندازه کافی مرعوب می کند و تنش زیادی را در طول فیلم باید تحمل کنید.

ریچارد روپر از سایت شیکاگو تایمز از فیلم خیلی خوشش آمده و از چهار ستاره به آن سه ستاره و نیم داده و نوشته است: فیلم اجاره ای می تواند به عنوان یک مورد مطالعه شخصیتی خیلی جدی و متقاعدکننده درباره چهار بزرگسال ناکارآمد در یک خاتمه هفته عمل کند؛ و وقتی کاراکتر دیوانه آدمکش به مخاطب معرفی می شود تغییر آن به یک فیلم ترسناک درخشان و فوق العاده است.

رتبه سوم جدول در اختیار فیلم زشت بزرگ است که دومین هفته اکرانش را سپری می کند و این آخر هفته 100 هزار دلار فروخته است. زشت بزرگ اکشنی ساخته اسکات وایپر است. فیلم داستان رئیس مافیای لندن را روایت می کند که نیلین یکی از اعضای سازمانش را به ویرجینیای غربی می فرستد تا عملیات پولشویی را به همراه یک فروشنده نفت انجام دهد. این ماجرا باعث به هم ریختن رابطه آمریکا و انگلستان می شود.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 52 از 100 است. منتقد آستین کرونیکل که نظر مثبتی به فیلم دارد می گوید: در حالی که دقیقا نمی شود گفت فیلم تکراری است، اما یک جاهایی از فیلم احساس می کنید که از فاکتورهای معمول شکل گرفته است.

در مقابل راجر مور از مووی نیشن به فیلم حمله کرده و نوشته است: به دنبال سکانس احمقانه یک سخنرانی الکی گنده داریم و این فرایند تا خاتمه فیلم تکرار می شود.

البته بیشتر منتقدان بازی های بازیگران حرفه ای فیلم را عامل برای دیدن فیلم دانسته اند.

در رده چهارم جدول فروش این هفته فیلم تازه وارد محصول ایتالیا (Made In Italy) را داریم. کمدی که جیمز دارکی کارگردان آن است. این اولین فیلم بلند دارکی است که به عنوان بازیگر در فیلم هایی مثل انتقام جویان: خاتمه بازی و دانکرک جلوی دوربین رفته است.

فیلم داستان یک هنرمند کولی و خانه به دوش است که با پسر عجیب و غریبش از لندن به توسکانی سفر می کنند تا خانه ای را که از همسر آخر مرد به او ارث رسیده بفروشند. پدر و پسر اول باید خانه درب و داغان را تعمیر کنند.

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 45 از 100 است. منتقد سایت آستین کرونیکل می نویسد: فیلم قابل پیش بینی، مهربان و دلجو و کاملا بی ریاست. ممکن است تصور کنید که فیلم هر زمانی در 30 سال گذشته می توانسته ساخته شده باشد تنها نکته ای که متوجه می شوید مربوط به امروز است لیام نیسن است که ریش هایش خاکستری شده است.

منتقد پلی لیست معتقد است که دارکی یک داستان خیلی شخصی را حرام کرده است.

از میان فیلم های قدیمی که این روزها روی پرده هستند می شود به فیلم پرطرفدار آرواره ها ساخته استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که اتفاقا مردم به تماشایش می فرایند؛ برعکس خیلی از فیلم های تازه اکران شده که محصول سال های اخیر هستند و کمتر تحویل گرفته شده اند.

درام اکشن فرقه پرتقال سوخته ساخته جوزپه کاپوتوندی که دونالد ساترلند مشهورترین بازیگرش است، اکران شده ولی نتوانسته بفروشد. فیلم از منتقدان هم امتیاز 56 از 100 را گرفته است. داستان یک دلال هنری که استخدام می شود تا یک نقاشی را از یکی از اسرارآمیزترین نقاش های همه دوران ها بدزدد اما قربانی حرص و طمع خودش می شود.

کمدی رومانتیک گالری دل های شکسته فیلم ناتالی کرینسکی که بازیگر مطرحی ندارد یکی دیگر از فیلم های تازه وارد به اکران است که نتوانسته فروش کند. فیلم داستان زن جوانی است که بعد از جدایی تصمیم می گیرد یک گالری به راه بیاندازد که مردم خرت و پرت هایشان از روابط گذشته شان را در آن به نمایش بگذارند.

فیلم خوب دیگری که اکران شده اما نتوانسته مخاطبان را به سینما بکشاند Out Stealing Horses فیلم نروژی ساخته هانس پیتر مولاند است که استالن اسکارسگارد نقش اولش را بازی می کند. این درام اسرار آمیز داستان مردی است که در اندوه مرگ همسرش به دهکده ای می رود و در آنجا خاطراتی از گذشته را به خاطر می آورد.

فیلم اتفاقا امتیاز نسبتا خوب 68 از 100 را از منتقدان گرفته است.

متأسفانه هنوز هم فروش سینماها نتوانسته به حالت طبیعی خودش برشود.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
جمع کننده مالیات

The Tax Collector

10.30.2
اجاره ای

The Rental

30.11.2
زشت بزرگ

The Big Ugly

30.10.5
محصول ایتالیا

Made in Italy

10.00.0

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1311

به "باکس آفیس هفته؛ بازار فیلم های تکراری گرم تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ بازار فیلم های تکراری گرم تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید