امید جمهوریخواهان برای حفظ اکثریت سنا کمرنگ شد

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ایالت کلیدی جورجیا از سال 1972، به استنثنای یک مورد (سال 1992 و انتخاب بیل کلینتون)، ترجیحاً به روسای جمهور جمهوریخواه رای داده است حال آنکه در این دور از رقابت ها، به نظر می رسد که میخواهد بار دیگر، به سمت چپ طیف سیاسی آمریکا متمایل شده و جو بایدن دموکرات را به دونالد ترامپ جمهوریخواه فزونی دهد.

امید جمهوریخواهان برای حفظ اکثریت سنا کمرنگ شد

اما سرنوشت ساز بودن جورجیا، به همین جا ختم نمی گردد و ظاهراً حفظ اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا نیز در گرو جلب آرای مردم این ایالت مردد است.

در حال حاضر نسبت جمهوریخواهان به دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا 48 به 46 کرسی است و راستگراها برای حفظ اکثریت به 3 کرسی دیگر احتیاج دارند.

انتظار می رود آنها 2 کرسی دیگر را نیز به راحتی تصاحب نمایند حال آنکه نتیجه انتخابات در جورجیا، معین نماینده مالکیت آنها بر کرسی سوم است.

در جورجیا، همزمان دو کرسی سنای فدارال به رای گذاشته شده است. نتایج شمارش آرا نشان می دهد که به احتمال زیاد دیوید پوردو سناتور جمهوری خواه نتوانسته حد نصاب 50 درصد آرا را کسب کند و رقابت میان او و جان اوساف نامزد دموکرات، به دور دوم کشیده خواهد شد که روز پنجم ژانویه سال آینده است.

همزمان، کلی لافلر دیگر سناتور جمهوریخواه جورجیا هم نتوانست بیشتر از 26 درصد آرا را کسب کند و باید در پنجم ژانویه یک بار دیگر با رافائل وارناک دیگر نامزد دموکرات این ایالت رقابت کند. وارناک در این رقابت توانست 32 درصد آرا را کسب کند اما به حد نصاب 50 درصد برای برنده شدن در دور نخست نرسید.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1875

به "امید جمهوریخواهان برای حفظ اکثریت سنا کمرنگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید جمهوریخواهان برای حفظ اکثریت سنا کمرنگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید