اردوغان: 2021 سال اصلاحات برای ترکیه خواهد بود

به گزارش هدا بلاگ، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه در دو مراسم افتتاح در ترکیه صحبت کرد و گفت سال 2021 سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی در این کشور خواهد بود.

اردوغان: 2021 سال اصلاحات برای ترکیه خواهد بود

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان که از طریق لینک ویدئویی زنده از عمارت وحدتین استانبول با رویداد نخست در آنکارا، پایتخت ترکیه ارتباط برقرار کرد، ساخت بخشی از جاده در ناحیه گلباسی را مورد استقبال قرار داد.

اردوغان بعد از تکمیل این پروژه به ارزش 352 میلیون لیر ترکیه (حدود 46 میلیون دلار)، اظهار کرد: ما با باور به اینکه بزرگ ترین افتخار، بزرگ ترین سهم و عالی ترین سیاست، انجام کار برای کشورمان، خدمت کردن و بالا بردن اعتبار آن است، به کار شبانه روزی ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در اصل، جهان از روندی عبور می کند که طی آن بحران سلامتی که با اپیدمی کرونا شروع شد، به شوک های سیاسی و اقتصادی عمیق فزاینده تحول پیدا کرده است. ترکیه زمانی در این انتقال تاریخی قرار گرفته که از لحاظ زیرساختی توسعه یافته، به لحاظ سیاسی قدرتمند و از نظر اقتصادی آماده است و هم در عمل و هم میز مذاکره، فعال است.

وی با بیان اینکه ترکیه مطمئناً آنچه در معماری جدید جهانی به لحاظ سیاسی و اقتصادی مستحق آن است، به دست می آورد و اضافه کرد: ما تمام حساب ها، سرمایه ها و پروژه های خود را مطابق با این امر به انجام می رسانیم.

اردوغان با بیان اینکه هر توسعه ای در منطقه و جهان، قدرت و اهمیت ترکیه را تأیید و تقویت کرده، گفت: قلب ها و بازوان ما به روی کسی که می خواهد در این راستا با ما و در سایه این حقایق گام بردارد، گشوده است.

وی تأکید کرد: ما هیچ مشکل خاصی- نه با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و دیگر کشورها در منطقه- نداریم که حل نشدنی باشد. در صورتی که به حاکمیت، حقوق، قانون و ظرفیت ما احترام گذاشته شود، آماده ملاقات، صحبت، مذاکره و همکاری با همه هستیم.

اردوغان با بیان اینکه آن ها به اصلاحات در تطابق با این اهداف ادامه خواهند داد، این طور نتیجه گیری کرد که: امیدوارم 2020 همان طور که به ملت مان قول دادیم، سال اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی باشد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما مقدمات این امر را بنا به صلاحدید کشور و مجلس، در اسرع وقت ارائه خواهیم کرد.

اردوغان اظهار کرد: ما دست به اصلاحات دموکراتیک می زنیم نه فقط به خاطر اینکه کسی ما را وادار می کند، بلکه به این خاطر که همه اعضای ملت ما سزاوار آن است. با این درک، ما فوراً بسته های اصلاحاتی را که مقدمات آن ها را کامل کرده ایم، اجرا و سریعاً اقدامات تازه ای را تکمیل می کنیم.

در دومین مراسم افتتاحیه به مناسبت افتتاح کارخانه تولید کربنات لیتیوم در استان اسکی شهیر ترکیه، اردوغان گفت که پیش بینی می شود لیتیوم تولید شده در این کارخانه در اجزای سازنده اولین خودروی الکتریکی ساخت داخل ترکیه تحت نظارت شرکت گروه سرمایه گذاری مشترک خودروسازی این کشور (TOGG)، مورد استفاده قرار گیرد.

اردوغان ضمن ستایش کارخانه لیتیوم کربنات اتیمادن در ترکیه، تأکید کرد سرمایه گذاری های جدید از حمل و نقل، هنر و فرهنگ، کشاورزی و صنایع دفاعی این کشور هر روزه شکوفا می شود، در حالی که سایر اقتصادها به بن بست رسیده اند.

وی گفت 2020 سال پرثمری برای ترکیه، به ویژه در حوزه انرژی بوده و اضافه کرد: ما قصد داریم نه تنها منابع هیدروکربن، بلکه سایر ثروت های زیرزمینی و طبیعی را به اقتصادمان بیاوریم. سخت در تلاش هستیم ظرفیت واقعی ترکیه در این حوزه استراتژیک را، که پیش از ما سال های زیادی نادیده گرفته شده، شکوفا کنیم.

وی تأکید کرد تنها در 4 سال گذشته، رکورد بی سابقه 4.4 میلیون متر حفاری انجام شده است.

وی گفت: به طور خاص، توجه ویژه ای به ماده معدنی بور، که یکی از منابع زیرزمینی استراتژیک کشورمان است، داریم. به عنوان مثال، تولید محصولات تصفیه شده بور ما، که در سال 2002، 436 هزار تن بود، تا دسامبر امسال به حدود 1.6 میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 73 درصد تمام ذخایر جهانی بور در ترکیه قرار گرفته است، اضافه کرد در دوره آینده، این ذخایر وابستگی ترکیه به منابع انرژی و مواد خام خارجی را کاهش خواهد داد. ، ایسنا

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2197

به "اردوغان: 2021 سال اصلاحات برای ترکیه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: 2021 سال اصلاحات برای ترکیه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید