آشنایی با انواع کفپوش بتنی برای استفاده در داخل و خارج منزل

به گزارش هدا بلاگ، کفپوش بتنی جایگزینی عالی برای کفپوش های مرسوم مثل پارکت، کاشی و سرامیک، سنگ یا حتی فرش و موکت است. بتن را می گردد به تمام رنگ ها در آورد و در صورت خراب شدن نیز به سادگی دوباره ترمیم کرد. انواع کفپوش بتنی شامل مدل های تسکچردار، پولیش خورده براق و اکسپوز است که هر کدام ظاهری بسیار زیبا و خاص دارند. کفپوش بتنی بسیار مقاوم و محکم بوده و برای سال های سال کیفیت و زیبایی خود را حفظ خواهد نمود. همچنین کفپوش بتنی به راحتی تمیز می گردد. در ادامه بیشتر با انواع کفپوش بتنی و همچنین مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع کفپوش بتنی برای استفاده در داخل و خارج منزل

مزایا و معایب کفپوش بتنی

کفپوش بتنی مزایای فراوانی دارد، اما برای درک بهتر این موضوع و انتخاب قطعی مدل کفپوش، باید از معایب آن نیز صحبت کرد.

مزایا

  • برای هر بودجه ای می توان از انواع کفپوش بتنی استفاده کرد.
  • طرح های بسیار متنوع و خلاقانه کفپوش بتنی تقریباً مثل و مانندی در نمونه های دیگر ندارد.
  • کفپوش های بتنی احتیاج به مراقبت بسیار کمی دارند.
  • بیش از 50 سال دوام می آورند.
  • اگر کفپوش بتنی را به خوبی عایق بندی کنید، در برابر رطوبت و لک کاملا مقاوم خواهند بود.
  • باعث کاهش آلرژی در خانه شده و برای آنهایی که حیوان خانگی در منزل دارند نیز بسیار مناسب است.
  • کفپوش های بتنی را می توان با سیستم گرمایش از کف نیز گرم کرد.
  • بتن عاری از هر گونه ماده مضر برای انسان است.

معایب

  • برای اینکه بتن همواره در برابر رطوبت و آب غیر قابل نفوذ باشد، باید به طور دوره ای آنرا عایق بندی یا درز گیری کنید.
  • در صورت ضربه خوردن و ترک برداشتن، ممکن است ترمیم آن سخت گردد.
  • اگر از انواع کفپوش بتنی پولیش خورده و براق بهره ببرید، در صورت خیس بودن، سطح کفپوش بسیار لغزنده خواهد شد.
  • ممکن است برای بعضی افراد، بتن زیر پا بیش از حد سرد و سفت احساس گردد. در نتیجه احتیاج به پهن کردن فرش و قالی برای از بین بردن این حس ضروری است.

انواع کفپوش بتنی

کفپوش بتنی دارای 9 مدل مختلف است که در زیر به طور مختصر در خصوص هر کدام صحبت خواهیم کرد.

کفپوش بتنی رنگ دار محیط بیرون

ارزان ترین گزینه برای پوشاندن کف حیاط، پاسیو و گاراژ کفپوش بتنی مخصوص محیط بیرون منزل است. پس از ساخت بتن، رنگ مخصوص به ملات تزریق شده و روی کف اجرا می گردد، سپس برای عایق سازی کفپوش در برابر رطوبت، با روکش محافظ درز بندی شده و برای سال های سال بدون زرد شدن و از دست دادن رنگ خود، جلوه زیبایی به حیاط و پارکینگ شما خواهند داد.

کفپوش بتنی رنگ دار طرح سنگ

یکی از محبوب ترین انواع کفپوش بتنی برای فضای داخل خانه یا اداره است. تفاوت این نوع کفپوش با کفپوش محیط بیرونی، در نوع روکش و لایه ای است که به ظاهر کار داده می گردد. در این حالت کفپوش بتنی حالتی بسیار شبیه به سنگ مرمر یا کاشی و سرامیک پیدا می نماید طوری که حتی قدم زدن روی آن نیز احساسی از قدم زدن روی سنگ یا کاشی و سرامیک دارد. این کفپوش ها دارای روکش براق بوده و سطحی لطف و یکدست دارند.

کفپوش بتنی متالیک براق

یکی از خاصیت های مهم و شاخص کفپپوش بتنی متالیک، هایگلاس بودن آنها در کنار تنوع بسیار زیادشان است. کفپوش اپوکسی را می گردد در دکورهای کلاسیک و مدرن در طرح های گوناگون استفاده کرد. شکل های زیر تعدادی از این طرح های خلافانه را نشان می دهد.

کفپوش بتنی اسلیت یا اورلیز

بتن همپوشان یا اورلیز معمولاً در فضای بیرون خانه مثل حیاط و ایوان استفاده می گردد. این کفپوش ها حالتی بسیار شبیه به سنگ فرش پیدا می نماید. به همین خاطر خیلی ها از این کفپوش ها بعنوان سنگ فرش مصنوعی نیز یاد می نمایند.

کفپوش بتنی پیش ساخته

کفپوش بتنی پیش ساخته بالاترین سرعت اجرا و نصب را بین تمام انواع کفپوش بتنی دارد. این کفپوش ها به صورت پیش ساخته در برش های مساوی مانند کاشی و سرامیک، عرضه شده و خیلی راحت و سریع روی کف خانه اجرا می گردد.

کفپوش بتن اکسپوز

بتن اکسپوز یکی از زیباترین و خاص ترین مدل های متریال های موجود برای پوشاندن دیوار یا کف خانه است. از بتن اکسپوز فقط در خانه های مدرن و مینیمال استفاده می گردد. در نتیجه دکوراسیون های مدرن و مینیمال بهترین مکان برای اجرای کفپوش بتن اکسپوز هستند. بتن اکسپوز وقتی زیر پا قرار می گیرد، احساسی لطیف داشته و سختی و زبری گزینه های دیگر را ندارد.

نگهداری و تعمیر کفپوش بتنی

یکی از بزرگترین عیوب انواع کفپوش بتنی همانطور که در بالا اشاره کردیم، تعمیر و بازسازی سخت آن پس از ترک یا شکستگی است. اگر بتن طرح دار است، باید شکل و رنگ بتن جدید با بتن قدیمی کاملا هماهنگ باشد، وگرنه بتن جدید همانند یک لکه ناهمسان روی سطح کفپوش دیده خواهد شد. از آنجایی که میزان مواد بکار رفته در ساخت بتن هر بار اندکی متفاوت است، رنگی هم که به بتن اضافه می گردد هر بار تغییرات کوچکی نسبت به سری قبلی دارد. در نتیجه ایجاد یک رنگ کاملا مشابه با بتن موجود واقعا کار سخت است. بسیار توصیه می نمایند بجای ترمیم بتن، روی آن فرش و قالی بیاندازید. همچنین روکش اپوکسی روی بتن نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2955

به "آشنایی با انواع کفپوش بتنی برای استفاده در داخل و خارج منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع کفپوش بتنی برای استفاده در داخل و خارج منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید